Care este bioritmul organelor interne

2 jpg jpeg

Care este bioritmul organelor interne: diminea┼úa cre┼čte riscul de atac cerebral

Probabilitatea de a suferi un infarct sau un de atac cerebral este mai crescut diminea┼úa, mai ales c─â ├«n jurul orei 6:45 se ├«nregistreaz─â o cre┼čtere a tensiunii arteriale. ├Äns─â cel mai ├«nalt nivel al tensiunii se ├«nregistreaz─â ├«n jurul orei 21:00.

Diminea┼úa, ├«ntre orele 6.00 ┼či 11:00 secre┼úia de cortizol, hormonul stresului, este crescut─â, ceea ce ne poate face mai agita┼úi.

Un studiu al cercet─âtorilor de la Clinica Cleveland, SUA, arat─â c─â ├«n jurul orei 09.00 oamenii sunt mai des afecta┼úi de migrene. Studiile mai arat─â c─â riscul apari┼úiei acestora cre┼čte din nou ├«n intervalul orar 20.00-04.00.

Durerile provocate de artrit─â sunt mai severe ├«ntre orele 8:00 ┼či 11:00, pentru c─â factorii preinflamatori ├«nregistreaz─â cre┼čteri pe parcursul nop┼úii. Rinichii sunt la capacitate maxim─â ├«ntre orele 17:00 ┼či 19:00, de aceea te vei sim┼úi plin de energie dac─â ace┼čtia sunt s─ân─âto┼či.

Care este bioritmul organelor interne: arsurile gastrice apar seara

├Än jurul orei 15:00 oamenii au cea mai crescut─â capacitate de reac┼úie. Simptomele celor care sufer─â de eczeme ┼či psoriazis sunt mai intense ├«ntre 15:00 ┼či 17:00.

De asemenea, episoadele de febr─â sunt mai dese dup─â amiaza, din cauza tendin┼úei naturale de cre┼čtere a temperaturii corporale ├«n acest interval.

Arsurile gastrice ┼či fac mai des apari┼úia ├«n jurul orei 19:00, pentru c─â stomacul produce mai mult acid. O senza┼úie acut─â de foame poate s─â apar─â ├«n jurul orei 20:00, pentru c─â organismul se preg─âte┼čte de odihn─â.

Care este bioritmul organelor interne: ora ideal─â de culcare, 22.00

Melatonina, hormonul care regleaz─â ceasul intern al organismului ┼či care este de ajutor persoanelor care sufer─â de insomnie, este secretat─â ├«ntre orele 21:00 ┼či 7:30.

De aceea, este bine s─â ne culc─âm ├«n jurul orei 22:00. Secre┼úia de melatonin─â atinge apogeul ├«ntre 2:00 ┼či 4:00, interval ├«n care avem parte de somnul cel mai profund.

├Äntre 7:00 ┼či 9:00 sistemul digestiv are activitatea maxim─â, de aceea este ora potrivit─â pentru micul dejun, care trebuie s─â fie cea mai important─â mas─â a zilei. ├Äntre 1:00 ┼či 3:00 ficatul elibereaz─â cantit─â┼úi mari de glucoza ├«n s├ónge. ├Än intervalul orar 4:00 ÔÇô 6:00 nivelul de glucoz─â din s├ónge este cel mai ridicat.

├Än ceea ce prive┼čte trezitul de diminea┼ú─â, este cel mai bine s─â aib─â loc odat─â cu r─âs─âritul soarelui.

Care este bioritmul organelor intern: factori care tulbur─â ritmul circadian

Ritmul circadian poate fi tulburat de schimbarea fusului orar, de exemplu ├«n urma unei c─âl─âtorii ├«n Asia sau ├«n Statele Unite ale Americii. Tulbur─âri mai pot ap─ârea ┼či la persoanele care sufer─â de insomnie.