Produs inclus în cadrul unei alimentaţii echilibrate, iaurtul nu are grijă doar de sănătate, ci şi de silueta noastră. 100 g de iaurt cu 2% grăsime are în jur de 50 de calorii, fiind ideal în timpul dietelor.

Într-un studiu publicat în 2005 în „Jurnalul Internaţional de Obezitate“ s-a demonstrat că persoanele care mâncau regulat iaurt degresat slăbeau mai uşor decât cele care nu consumau acest aliment. Şi asta pentru iaurtul conţine proteine, care ajută la arderea grăsimilor şi la creşterea masei musculare, dacă dieta este însoţită de exerciţii fizice.

Degresat sau integral?

În general, este de preferat să alegi iaurturi cu un conţinut normal de grăsime, adică 3-3,5% grăsime, iar pentru scăderea în greutate, parţial degresat, mai exact pe cel cu un procent de 2% grăsime. Evită iaurturile foarte grase, adică cu 5-10% grăsime, deoarece acestea sunt un amestec de iaurt cu smântână. Pe de altă parte, cu cât un iaurt este mai degresat, cu atât este mai prelucrat şi poate avea diferite adaosuri de zahăr sau potenţiatori de aromă, pentru a-i îmbunătăţi gustul. „Regula generală în ceea ce priveşte lactatele este că porţia scade pe măsură ce creşte procentul de grăsime. Ca atare, şi cei care sunt la dietă pot consuma produse lactate mai grase, cu condiţia să reducă porţiile“, recomandă medicul Elena Tănase.

Ideal la micul dejun

Iaurtul poate fi consumat la micul dejun alături de fulgi de cereale integrale, cum sunt cei de secară, ovăz, orz sau porumb. Mai poate fi asociat cu pâine, 1-2 felii, sau cu un sandvici cu brânză. Cerealele au un conţinut ridicat de fibre, ceea ce asigură o senzaţie de saţietate de lungă durată. Mâncat simplu, este o gustare ideală. În schimb, iaurtul nu se asociază cu carnea, deoarece scade absorbţia fierului. O altă variantă de gustare este iaurtul amestecat cu fructe proaspete sau congelate, cu seminţe, nuci sau alune crude, eventual îndulcit cu o linguriţă de miere.

Reduce colăceii

Calciul natural, fără zahăr sau aditivi, pe lângă faptul că ajută la susţinerea sistemului osos, contribuie la reducerea grăsimii abdominale. Depunerile de celule adipoase favorizează producţia de cortizol, hormon care accentuează poftele alimentare. Calciul echilibrează producţia acestui hormon, iar aminoacizii din iaurt grăbesc arderea grăsimilor. Probioticele din iaurt dezvoltă flora intestinală şi stimulează digestia. Grăsimile din alimente sunt absorbite şi arse mai repede, iar combinaţia de calciu şi proteine creşte rata metabolismului. Spre deosebire de alte produse lactate, iaurtul este fermentat şi din acest motiv este mai uşor de digerat. Bineînţeles, pe lângă iaurt, dieta trebuie să fie compusă din alimente cu un conţinut scăzut de grăsimi, cum este carnea de pui, peştele şi legumele, toate preparate la cuptor sau fierte.

 

 

Nu consumaţi iaurtul cu fructe din comerţ, are zahăr şi mulţi alţi compuşi adăugaţi, în funcţie de brand sau de preparat. Dacă vă place această variantă, îl puteţi prepara singuri. Ca şi în cazul altor alimente, este valabilă recomandarea de a citi eticheta. Aceasta trebuie să fie scurtă: lapte şi culturi lactice. Ca atare, consumaţi cu încredere iaurt, sana, chefir şi evitaţi iaurturile cu fructe, iar în perioada de scădere în greutate, şi pe cele amestecate cu smântână.

Pont:

Pentru a pierde 1 kg pe săptămână, trebuie să reduci câte 500 de calorii zilnic.

Model dietă

Mic dejun: 250 g iaurt uşor degresat, 50 g cereale integrale

Gustare:1 măr

Prânz: Piept de pui cu legume la cuptor

Gustare: 2 biscuiţi integrali

Cină: Ton cu salată verde