Pentru a evita afecţiuni ale colonului, precum sindromul de colon iritabil, colita, cancerul, dar şi scăderea imunităţii, este nevoie de alimente care să-i fie benefice colonului şi care îl curăţă natural.

Incluzi în dietă mai multe fibre

Când te gândeşti la alimentene sănătoase pentru colon, primele ar trebui să fie acelea care conţin fibre. Este important să alegi surse de fibre neprocesate: legume, fructe, cereale integrale (orez, quinoa, ovăz, grâu), pâine de secară sau graham, paste integrale.

Te hidratezi mai bine

Atunci când creşti cantitatea de fibre, este important să te hidratezi mai bine între mese. Altfel, rişti să te confrunţi cu o constipaţie. Străduieşte-te să bei între şase şi zece pahare de apă pe zi. Cantitatea de apă de care ai nevoie depinde şi de vârstă, de temperatura de afară. De asemenea, dacă ai probleme cu rinichii sau cu inima, îţi trebuie mai multe lichide.

Îţi suplimentezi calciul şi magneziul

Riscul de cancer de colon este redus la cei care mănânci mai des alimente bogate în calciu, cum ar fi susanul, sardelele, somonul, spanacul, broccoli, migdalele.

Şi magneziul este un mineral esenţial pentru menţinerea sănătăţii sistemului digestiv, deoarece previne cancerul colorectal şi problemele de tranzit intestinal, cum ar fi sindromul de colon iritabil. Magneziu îţi poţi procura din seminţe de in, migdale, seminţe de floarea soarelui şi de dovleac, fasole uscată, mazăre, verdeţuri.

Mănânci mai rar carne de vită

Unele alimente afectează sănătatea intestinală, pentru că eliberează toxine care se depozitează la nivelul intestinelor şi declanşează boli. Printre ele se numără carnea roşie, carnea procesată, lactatele, pe care ar fi bine să le mănânci mai rar sau deloc.

Bea în schimb mai multe sucuri de fructe şi legume, preparate în casă şi mănâncă mai des carne de peşte, ouă, nuci.

Previi bolile cu vitaminele B9 şi D

Pentru a preveni cancerul de colon, asigură-te că ai zilnic surse bune de acid folic (vitamina B9) şi vitamina D, mai ales în sezonul rece, când soarele e mai puţin prezent. Somonul, sardelele, macroul, ouăle îţi aduc un plus de vitamina D. În schimb, acid folic îţi procuri din linte, mazăre, broccoli, portocale.