Cel mai mare organ din corp, ficatul este răspunzător de cele mai importante funcţii ale organismului, de aceea trebuie să îi acorzi o atenţie sporită pentru a-l menţine sănătos.

Fulgii de ovăz

Potrivit studiilor, fulgii de ovăz ajută la micşorarea ţesutului adipos din zona taliei şi îmbunătăţesc activitatea ficatului. Îi poţi consuma la micul dejun, în combinaţie cu iaurt şi cu fructe proaspete.

Broccoliul

Pentru a menţine sănătatea ficatului este recomandat să ai o dietă bogată în legume verzi, broccoliul fiind una dintre cele mai bune variante de gustare sănătoasă, care îţi va proteja ficatul. Îl poţi consuma în salate sau sub formă de supe creme, însă pentru a-şi păstra aproape toate calităţile nutriţional e bine să nu îl prepari termic mai mult de 3 minute.

Ceaiul verde

Deoarece are în compoziţia sa catechine, care au rolul de a proteja organismul împotriva diverselor tipuri de cancer, inclusiv a ficatului, este recomandat să bei zilnic ceai verde. Pentru a te bucura din plin de proprietăţile sale, evită-l pe cel din comerţ şi prepară-l acasă.

Migdalele

Fiind o sursă importantă de vitamina E şi de elemente nutritive, migdalele au rolul de a proteja împotriva depunerii grăsimii pe ficat şi împotriva bolilor de inimă. Pentru a fi mai uşor de digerat, pune-le la înmuiat seara, într-un bol cu apă, cât să le acopere.

Alimente interzise

Pe lista alimentelor pe care nu ai voie să le consumi pentru a avea un ficat sănătos se numără cele bogate în grăsimi nesănătoase (nu au calităţi nutritive şi pot cauza apariţia inflamaţiilor), cele cu un conţinut ridicat sare sau zahăr (ficatul converteşte zahărul în grăsime) şi alcoolul.