Potrivit unui studiu recent, persoanele care consumă mai mult de o ceaşcă de cafea pe zi sunt mai puţin predispuse să se îmbolnăvească de diabet zaharat de tipul 2. Pe de altă parte, cafeina creşte tensiunea arterială, consumul de cafea fiind nociv pentru sănătate pe termen lung.

Iată, aşadar, câteva alimente care sunt considerate nesănătoase pentru organism, dar care, totuşi, aduc beneficii sănătăţii!

Pâinea albă

De este nu este bună: Pâinea albă face parte din categoria alimentelor intens procesate, produsul final fiind lipsit de nutrienţi. În plus, pâinea albă este asociată cu diabetul şi obezitatea, după cum arată cele mai recente studii.

De ce este bună: Consumul de pâine albă nu este neapărat un lucru rău, atât timp cât se optează pentru variantele îmbogăţite cu nutrienţi sau cele care conţin ovăz sau nuci. Ea este recomandată în special sportivilor şi atleţilor, la terminarea antrenamentelor, întrucât pâinea albă înlocuieşte rapid glucoza pierdută şi este benefică pentru muşchi.

Legumele congelate

De ce nu sunt bune: Legumele proaspete sunt considerate mai sănătoase decât legumele congelate. Potrivit unui studiu realizat de cercetătorii turci, legumele congelate pierd din vitamina C în momentul gătirii.

De ce sunt bune: Pe de altă parte, există voci care susţin că legumele congelate sunt mai sănătoase, întrucât acestea sunt culese atunci când sunt coapte, iar procesul de congelare ajută la conservarea nutrienţilor.

Gălbenuşul de ou

De ce nu este bun: Gălbenuşul de ou contribuie la creşterea colesterolului, astfel că persoanele cu probleme cardiace evită consumul lor. Totodată, gălbenuşul de ou conţine grăsimi, nefiind recomandat pentru consum persoanelor predispuse la îngrăşare.

De ce este bun: Spre deosebire de albuş, gălbenuşul de ou este bogat în nutrienţi, proteine şi vitamine. Astfel, copiii ar trebui să consume 1-2 gălbenuşuri de ou zilnic, în timp ce pentru adulţi este suficient un singur gălbenuş.

În plus, colesterolul conţinut de gălbenuşul de ou este necesar pentru copiii şi bătrânii care suferă de afecţiuni ale glandei suprarenale.

Ciocolata

De ce nu este bună: Consumul de ciocolată predispune la îngrăşare din cauza aportului de grăsimi. Copiii devin dependenţi de ciocolată în momentul în care consumul nu mai este unul moderat. Ciocolata este nocivă pentru persoanele care suferă de diabet, în timp ce îndulcitorii atacă dinţii, susţin nutriţioniştii.

În plus, ciocolata conţine oxalaţi, compuşi despre care se ştie că favorizează apariţia pietrelor la rinichi.

De ce este bună: Ciocolata neagră este varianta sănătoasă a ciocolatei deoarece este bogată în antioxidanţi. Astfel, consumul moderat de ciocolată neagră contribuie la scăderea colesterolului şi a tensiunii arteriale, arată un studiu realizat de Universitatea Illinois.