Ponturi să ai o inimă mai rezistentă în faţa bolilor

1 2 jpg jpeg

Mănâncă mai multe alimente care conţin calciu

Este mult mai bine s─â-┼úi iei calciul din alimenta┼úie dec├ót din suplimente alimentare. Pentru a-┼úi cre┼čte aportul zilnic de minerale ai nevoie de legume precum spanacul, broccoli, br├ónz─â de vaci, soia, tofu, fasole boabe, migdale, smochine, semin┼úe de susan, somon. Cre┼čte aportul de antioxidan┼úi

Nu doar pentru inima sunt importanţi antioxidanţii, ci pentru întreg corpul. Reduc riscul de apariţie a unui atac de cord, un motiv în plus să mănânci mai des ciocolată neagră, linte, mere, fructe de pădure.

Te-ar mai putea interesa: 10 alimente pentru o inim─â s─ân─âtoas─â

Ţine dieta mediteraneană

Una dintre cele mai s─ân─âtoase diete este cea mediteranean─â. O po┼úi ┼úine pe termen lung, pentru a-┼úi cre┼čte rezisten┼úa inima la boli. Motivul pentru care esteo diet─â ideal─â pentru inim─â este acela c─â se bazeaz─â pe alimentele care o protejeaz─â: nuci, proteine de calitate din pe┼čte, ulei de m─âsline, fructe, legume.

Un plus de potasiu te fere┼čte de agravarea bolilor inimii ┼či a le sistemului circulator. Exist─â o serie de alimente din care ├«┼úi po┼úi lua potasiu: banane, caise, cartofi, broccoli, ro┼čii.

Sportul este important pentru men┼úinerea s─ân─ât─â┼úii, ├«n special a inimii. M─âcar de 3 ori pe s─âpt─âm├ón─â, ai nevoie de o jum─âtate de or─â ├«n care s─â faci un tip de sport: alergare, aerobic, ├«not, ├«ntinderi. Dac─â te plictise┼čti repede ┼či renun┼úi u┼čor la programul de exerci┼úii fizice, alterneaz─â mai multe tipuri de sport.

├Äncearc─â pe c├ót posibil s─â nu men┼úii mult timp stresul sau g├óndirea negativ─â! Acord─â-┼úi timp pentru ceea ce-┼úi place, pentru a te relaxa ┼či pentru a te odihni ├«ndeajuns de mult.