Campanie împotriva violenţei ce afectează copiii cu dizabilităţi
Până în prezent, specialiştii organizaţiei au vizitat 10 şcoli şi au discutat cu aproximativ 1.000 de elevi referitor la acceptarea şi integrarea în grup a elevilor cu nevoi speciale, diagnosticaţi cu boli cronice, precum şi a celor care au dizabilităţi fizice sau intelectuale.
„Aproximativ 60% dintre elevii care au participat la sesiunile de informare au povestit situaţii reale de bullying în care au fost implicaţi direct, iar peste 40% au relatat situaţii în care au fost martori. Din păcate, copiii cu nevoi speciale, care frecventează cursurile şcolare, sunt agresaţi sub diferite forme: fizic, verbal sau emoţional. În contextul în care elevul respectiv deja duce o luptă cu boala, este pus în situaţia de a duce o luptă şi cu cei din jurul său, făcându-i astfel extrem de dificilă recuperarea şi reintegrarea social“, a declarat Maria Culescu, preşedinte fondator al Asociaţiei M.A.M.E.
Ce efecte poate avea violenţa asupra copiilor cu dizabilităţi
Diana Şimon, psihoterapeut în cadrul Centrului Steluţelor, centru social de suport şi recuperare destinat copiilor aflaţi în situaţii de risc a vorbit despre impactul psihologic pe care bullying-ul îl poate avea asupra copiilor bolnavi.
„Efectele comportamentului de tip bullying sunt dăunătoare, iar impactul psihologic asupra dezvoltării ulterioare a copilului este covârşitor. Elevii agresaţi se simt singuri, izolaţi şi umiliţi. manifestând de cele mai multe ori simptome de anxietate, depresie, dar şi insomnie, dureri de cap şi de stomac. De asemenea, îşi pierd încrederea în propria persoană, precum şi atenţia şi capacitatea de a se concentra, ceea ce conduce la obţinerea notelor mici, la scăderea performanţelor şcolare, refuzul de a merge la şcoală sau chiar abandonul şcolar“.