3 activități benefice pentru sănătatea fizică și psihică

Cu cât vei începe mai devreme să acorzi atenție anumitor aspecte care-ți pot îmbunătăți viața, cu atât vei profita de toate beneficiile pe care respectivele activități le au asupra sănătății tale fizice și psihice.

image

Pentru un stil de viață sănătos, este necesar să îți structurezi programul astfel încât să introduci următoarele activități benefice în rutina ta, dacă vrei să ai parte de o viață mai sănătoasă și mai împlinită. Așadar, iată care sunt primii pași pe care să îi aplici ca să te bucuri de bunăstare pe toate planurile vieții:

1. Acordă mai multă atenție alimentației

image

Alimentația joacă un rol foarte important care se reflectă în starea ta de spirit, așadar este foarte important să acorzi atenție obiceiurilor alimentare. Pentru a găsi inspirație să alegi cele mai potrivite preparate, cărțile de alimentație sănătoasă îți pot fi de un real ajutor. Este recomandat să citești cărțile unor nutriționiști internaționali care abordează subiecte de interes pentru tine. Așa cum recomandă numeroși specialiști din domeniul nutriției, din alimentația ta nu trebuie să lipsească fructele și legumele, precum și nucile, migdalele, alunele etc. O alimentație echilibrată este esențială pentru o stare generală de bine. Așadar, nu sări peste mesele principale ale zilei și, pe cât posibil, consumă alimente proaspete, gătite chiar de tine.

1. Hrănește-ți creierul în fiecare zi

image

Activitățile care îți solicită gândirea analitică, gândirea abstractă, dar și logica, practicate zilnic, îți îmbunătățesc memoria, îți stimulează gândirea și te ajută să găsești soluții la diferite probleme cotidiene. Printre aceste activități care-ți antrenează mintea se numără lectura, șahul, jocurile de logică, rebusurile și alte astfel de tipuri de activități. Dintre acestea, lectura este foarte apreciată, datorită efectului relaxant, dar și al rapidității prin care poți obține anumite informații pentru cultura generală. Vizitează rafturile unei librării online pentru a achziționa titlurile preferate, pe care le poți citi în nopțile în care ai nevoie de un somn liniștit, dar și în momentele în care ai nevoie de o doză de relaxare și energie, care să te mențină activ și concentrat.

1. Fă mișcare cel puțin 30 de minute zilnic

Efectele pozitive ale exercițiilor fizice se reflectă la nivelul întregului organism, de aceea specialiștii în domeniu recomandă să faci mișcare cel puțin 30 de minute în fiecare zi. Pe lângă efectele benefice asupra organismului, exercițiile fizice te ajută și pe plan personal, întrucât mișcarea îți oxigenează creierul și te ajută să iei decizii mai calculate. În funcție de preferințele tale, în mediul online găsești programele de antrenament ale unora dintre cei mai apreciați instructori de fitness, atât din țară, cât și din străinătate.  

Primii pași pe care să îi pui în practică pentru o viață mai sănătoasă:

· Evită să mănânci la ore târzii: sănătatea aparatului digestiv este foarte importantă, iar mesele consumate seara târziu pot dăuna sănătății;

· Evită pe cât posibil prăjelile: uleiul este alimentul cel mai caloric, iar dacă obișnuiești să consumi alimente prăjite, în timp pot apărea diverse afecțiuni;

· Stai cât mai mult timp în natură: nu mai este un secret faptul că gradul de poluare din  zilele noastre este foarte mare, așadar, dacă locuiești într-un oraș aglomerat, petrece cât de mult timp posibil în natură, de exemplu în parcuri;

· Scade nivelul stresului: când creierul îți este solicitat în exces, pot apărea stări de epuizare, irascibilitate, dar și tulburări alimentare. Poți să reduci nivelul de stres pe care îl poți resimți la nivelul organismului, prin organizarea activităților zilnice, dar și cu ajutorul exercițiilor fizice.

Obiceiurile bune sunt greu de implementat, însă atunci când reușești să faci acest lucru, rezultatele nu vor întârzia să apară. Fiecare zi în care ți-ai ascultat corpul și l-ai îngrijit se va simți ca o recompensă peste ani de zile. Printr-o viață activă și o alimentație sănătoasă, vei reuși să eviți multe neplăceri.