Fie că vrei să treci ca stil de viaţă la regimult vegetarian, fie că vrei să ţii post, este important să ai parte de cele mai bune alimente care să îţi furnizeze nutrimenţi esenţiali calitativi.

De principiu o alimentaţie bogată în fibre ajută organismul să funcţioneze corespunzător mai ales sistemul digestiv şi excretor. Nu degeaba secretul asiaticelor este orezul servit la orice masă.

O alternativă sănătoasă mai ales dacă vrei să facă o schimbare din punct de vedere alimentar o reprezintă bulgurul.

Ce este bulgurul?

Practic, blgurul este un amestec de boabe de grâu măcinate mult mai mare decât se macină de regulă cerealele, se poate obţine din mai multe tipuri de grâu şi are un conţinut ridicat de fibre şi proteine.

Din punct de vedere nutriţional bulgurul are un conţinut mult mai ridicat atât de fibre cât şi de proteine şi minerale decât orezul alb, având totodată şi un indice glicemic scăzut, motiv pentru care este recomandat în diete.

Printre beneficiile consumului acestui aliment se regăseşte şi faptul că ajută la reglarea tranzitului intestinal prevenind apariţia constipaţiei şi menţinerea greutăţii corporale. Şi asta mai ales datorită conţinutului de minerale esenţiale precum magneziul, fierul şi potasiul ce se regăsesc în acest aliment în cantitate triplă decât îţi oferă de obicei pastele sau chiar orezul alb.

Consumul constant de bulgur te va ajuta să menţii activitatea cardiovasculară în parametri normali.

Cum se prepară?



Trebuie menţionat faptul că acest aliment se găteşte la fel ca orezul sau cuscusul, deosebirea între ele fiind valorilele nutriţionale mai mari pe care ţi le oferă bulgurul.

Astfel că este necesarl să îl laşi la înmuiat în lichid minimum o oră şi jumătate, după care va fi gata pentru consum. Poţi să îl pui la înmuiat în apă, supă de legume, suc de roşii sau alte lichide, în funcţie de reţeta pentru care se pregăteşte.
Îl găseşti cu uşurinţă în magazinele cu sproduse de specialitate turcească, arăbească sau orientală.