Fie că îţi doreşti să mai scapi de câteva kilograme sau că vrei să ai o alimentaţie echilibrată din punct de vedere nutriţional, peştele este alimentul recomandat de orice nutriţionist:

Carnea de peşte este hrănitoare, are puţine calorii şi este o sursă importantă de vitamine şi minerale. Iată beneficiile pe care carnea de peşte le aduce organismului:

1. Peştele ajută la buna funcţionare a creierului şi îmbunătăţeşte memoria. Dacă este consumat săptămânal, medicii susţin că riscul de a dezvolta boala Alzheimer este mult mai scăzut.

2. Datorită conţinutului de acizi graşi Omega 3, peştele ajută la menţinerea sănătăţii inimii. De asemenea, acizii graşi omega 3 reduc riscul de tromboză (cheaguri de sânge), demenţă, artrită, astm şi boli de rinichi.

3. Mâncaţi cu tot cu oase, peştii mici (hamsii, anşoa, sardine) sunt o sursă foarte bună de calciu.

4. Specialiştii în domeniu spun că speştele previne osteoporoza şi scade riscul de ateroscleroză.

5. Fierul regăsit în peste este mult mai bine absorbit de organism decât fierul din vegetale, motiv pentru care, putem spune că peştele poate preveni anemia.

6. Pe de altă parte, consumul de peşte şi fructe de mare scade riscul de apariţie a cancerului.

7. Peştele are un conţinut însemnat de iod care ajută metabolismul să-şi intensifice arderile prin stimularea glandei tiroide.

8. Inclus în dieta femeilor însărcinate, peştele influenţează inteligenţa şi sănătatea fătului.