Unul dintre cele mai simple gesturi pentru menţinerea sănătăţii şi pentru creşterea speranţei de viaţă este mersul pe jos. Poţi dedica în fiecare zi, o jumătate de oră, mersului în ritm moderat sau alert, iar starea ta fizică şi psihică va avea de câştigat. Iată 7 beneficii ale mersului pe jos!

1. Îmbunătăţirea imunităţii

Studiile recente au arătat că mersul pe jos regulat ajută la reducerea numărului de infecţii respiratorii. Potrivit unor specialişti, mişcarea poate ajuta sistemul imunitar prin întărirea celulelor care atacă agenţii patogeni, responsabili de îmbolnăvire. Pentru acest beneficiu, mergi zilnic cel puţin 30 de minute.

2. Ai o inimă sănătoasă

Oamenii de ştiinţă irlandezi au descoperit că mersul pe jos este cea mai bună formă de exerciţiu pentru persoanele sedentare, în special pentru adulţi, pentru a reduce riscul de boli cardiovasculare.

De asemenea, un studiu publicat în Journal of American Geriatrics Society a arătat că atât bărbaţii, cât şi femeile cu vârsta de 65 de ani sau mai mult, care au mers cel puţin 4 ore pe săptămână, au avut risc mai mic de boli cardiovasculare.

De aceea, mergi timp de cel puţin 4 ore pe săptămână pentru a menţine bolile cardiovasculare la distanţă.

3. Risc mai mic de demenţă

Activitatea fizică (precum mersul pe jos) este utilă nu numai pentru prevenirea demenţei, dar este şi recomandată şi celor care au fost diagnosticaţi cu această afecţiune. În funcţie de eventualele boli asociate, bolnavii pot fi încurajaţi să facă mişcare simplă - plimbări în aer liber, de exemplu.

4. Scade hipertensiunea

Mersul pe jos poate ajuta, de asemenea, la scăderea tensiunii arteriale. Activitatea fizică regulată –150 de minute pe săptămână sau 30 de minute zilnic – poate ajuta la scăderea tensiunii arteriale cu 5 – 8 mmHg. Este important să fii consecvent cu efortul fizic; în cazul în care te vei opri, tensiunea va creşte din nou. Ideale pentru o tensiune normală sunt alergarea, mersul pe jos în ritm alert, ciclismul, înotul şi dansul.

5. Nivel scăzut de stres

O mare problemă a zilelor noastre este stresul, un inamic „tăcut”, care duce la apariţia unor probleme serioase de sănătate.

Studiile au arătat că doar 20-30 de minute de mers pe zi ajută la îmbunătăţirea stării psihice şi chiar se consideră că are un efect comparabil cu administrarea unui tranchilizant uşor.

6.  Oase mai puternice

Activitatea fizică este benefică pentru consolidarea sistemului osos. Este recomandată mişcarea zilnică, 30 de minute, activităţi ideale fiind mersul pe jos, înotul, alergările, tenisul şi dansul.

7.  Ajută la slăbit

Nu trebuie să mergi la sală sau să practici exerciţii intense pentru a scăpa de kilogramele în plus. Mergi zilnic pe jos o jumătate de oră, iar rezultatele se vor vedea şi asupra siluetei.

Citeste si: Ce spune ritmul lent de mers despre creierul tău