Top 10 alimente care te ajută să scapi de constipaţie

2 jpg jpeg

Problemele apar când alimentaţia este bogată în carne, produse de patiserie şi brânzeturi, care îngreunează digestia. Pentru un tranzit intestinal optim, este nevoie ca fibrele (prezente în legume, fructe şi cereale integrale) să nu ne lipsească din dieta zilnică.

Iată care sunt alimentele care te ajută să scapi de constipaţie!

Zmeura

Deşi este un fruct de mici dimensiuni, zmeura este o adevărată ,,bombă'' atunci când vine vorba de conţinutul de fibre. Astfel, un pumn de zmeură conţine nici mai mult nici mai puţin de 8 grame de fibre.

Fibrele ajută la digerarea eficientă a mâncării, plus că acestea se hrănesc bacteriile bune din stomac pentru o digestie optimă. Zmeura poate fi consumată la micul dejun alături de iaurt şi cereale integrale.

Portocalele

În caz de balonare şi constipaţie, acţiunea portocalelor este triplă: vitamina C şi fibrele stimulează digestia, în timp ce naringerinul, care este un flavonoid, este dovedit a avea un efect bio-activ asupra sănătăţii umane ca antioxidant, distrugător de radicali liberi, anti-inflamatorii şi modulator al sistemul imunitar.

Apa

Hidratarea este esenţială dacă vrei să te bucuri de o bună digestie şi să eviţi episoadele de constipaţie. Nici nu este de mirare că deshidratarea este principala cauză a constipaţiei. Aşadar, bea cât mai multă apă, iar pentru un plus de savoare poţi adăuga câteva rondele de castravete sau lămâie.

Chefirul

Acest produs lactat fermentat este o sursă bogată de probiotice, adică bacterii bune pentru sănătatea sistemului digestiv, chefirul fiind de 10 ori mai bogat în bacterii benefice decât iaurtul.

De altfel, oamenii de ştiinţă britanici au confirmat deja eficienţa probioticelor: înlătură constipaţia, înmoaie scaunele şi chiar le creşte frecvenţa.

Migdalele

Acestea sunt bogate în grăsimi sănătoase, proteine şi fibre, dar şi magneziu, un mineral care stimulează digestia. De asemenea, magneziul anulează aciditatea stomacului şi favorizează eliminarea scaunului.

Fasolea neagră

Dintre toate boabele din alimentatia omului, fasolea neagra este cea mai bogata in antioxidanti, dupa cum arata testele efectuate de specialisti. Este bine de stiut ca o cana cu fasole neagra asigura mai mult de jumatate din cantitatea de fibre recomandata zilnic pentru o buna functionare a organismului,

De asemenea, fasolea neagră conţine cantităţi însemnate de magneziu şi potasiu, două minerale esenţiale care ajută digestia.

Prunele

Prunele fac parte din fructele de top pentru com­ba­terea constipaţiei. Pentru prepararea unui bun laxativ se recomandă următoarea reţetă: 20 de prune uscate se crestează de-a lungul lor, cu un cuţit bine ascuţit, apoi se pun într-un vas cu apă, unde se ţin o zi întreagă, pentru a le rehidrata. Se fierb 2-3 ore cu multă apă, care se schimbă de trei ori în cursul fierberii, apoi se scurg. Se bea cald lichidul de consistenţă gelatinoasă, care are rolul de a uşura digestia.

Tărâţele de grâu

Toate studiile confirmă puterile tămăduitoare ale tărâţelor de grâu în ceea ce priveşte contipaţia şi îmbunătăţirea digestiei.

În acest scop, poţi realiza o cură cu tărâţe de grâu, acestea având un puternic efect laxativ. Tratamentul se face cu o oră înainte de ­micul dejun. Dimineaţa se bea o cană cu apă în care s-a pus la macerat de seara o lingură de tărâţe proaspete. După ce se bea apa, se consumă tărâţele care s-au depus pe fundul cănii.

Cura aceasta se poate face zilnic, timp de ­două-trei luni, fiind un leac pentru constipaţie. Astfel, se împiedică stagnarea reziduurilor în intestinul gros, factor care ar modifica flora microbiană şi ar contribui la transformarea sărurilor biliare în pietre.

Cafeaua

Cafeaua, chiar şi cea decofeinizată, îi ajută pe cel puţin 30% dintre oameni să facă o ,,vizită'' la baie, arată studiile. Experţii cred că aciditatea cafelei este cheia, dar în special acidul clorogenic, un compus 100% natural care dă gustul amar al cafelei, mai ales cea verde. El se mai găseşte şi în prune (au conţinutul cel mai ridicat), mere, pe­re, caise, piersici, nectarinele, afine, căpşu­ni, fragi şi gutui.

Acidul clorogenic este un puter­nic stimulent al musculaturii netede a tubului digestiv, fiind un remediu excelent contra constipaţiei atone, care apare foarte frecvent la persoanele sedentare, care au foarte multă muncă de birou sau sunt nevoite să stea zilnic o perioadă îndelungată pe scaun.