Sfaturi pentru o digestie mai bună în mod natural

1 2 jpg jpeg

limentele procesate, mesele neregulate, lipsa activităţii fizice, tratamentul cu antibiotice şi consumul de alcool sunt principalii factori care pot determina încetinirea tranzitului intestinal. În acest caz, toxinele rezultate în urma descompunerii alimentelor staţionează prea mult la nivelul intestinului gros, absorbindu-se în organism.

Balonarea şi senzaţia de greutate la nivelul abdomenului apar din cauza tranzitului intestinal lent, prezent atunci când alimentele tranzitează tubul digestiv timp de 48 - 72 de ore, peste acest interval fiind vorba deja de constipaţie. Netratate, problemele de tranzit intestinal lent pot favoriza apariţia unor boli precum cancerul de colon. 80 la sută din problemele digestive pot fi evitate printr-o alimentaţie echilibrată.

Iată, aşadar, câteva sfaturi utile pentru o digestie mai bună!

Mănâncă încet şi vei slăbi în mod sănătos

Acest sfat poate părea absurd, însă este pe cât se poate de adevărat. Iată cum funcţionează:

- senzaţia de saţietate intervine după aproximativ 20 de minute de când am început să mâncăm; în acel moment, creierul nostru secretă un hormon care ,,dă semnalul'' de stomac plin; - în schimb, atunci când mâncăm în grabă, avem tendinţa de a consuma mai multe alimente în primele 20 de minute, pentru ca apoi să ne confruntăm cu balonare şi senzaţie de greutate la nivelul abdomenului; - aşadar, secretul este să mâncăm încet şi să mestecăm bine alimentele, întrucât procesul de digestie începe din gură (saliva contribuie la dizolvarea alimentelor) şi apoi în stomac.

Bea apă înainte şi după masă

Încearcă să nu bei apă în timpul mesei, întrucât lichidele împiedică salivaţia. Recomandat este să consumăm apă înainte şi după masă, pentru a stimula procesul de salivaţie. Acesta este şi motivul pentru care supele sau ciorbele se servesc ca primul fel de mâncare.

Consumă legume crude

Pentru a avea o digestie bună, este recomandat să incluzi în alimentaţia zilnică legume în stare crudă, mai ales că în timpul gătirii acestea îşi pierd o mare parte din enzime şi proteine.

Nutriţioniştii recomandă consumul, pe cât de des posibil, de ceapă, usturoi, broccoli, varză, spanac, salată verde, ţelină, morcov etc.

Consumă alimente fermentate

Include în alimentaţia zilnică, în special la micul dejun, kefir, iaurt grecesc sau orice alte alimente bogate în probiotice. Acestea stimulează procesul de digestie şi asigură echilibrarea bacteriilor din flora intestinală.

Alimente integrale

Pentru a ne îmbunătăţi starea de sănătate şi vitalitate nutriţioniştii recomandă consumul regulat de alimente integrale: ovăz, orez brun şi cereale integrale.

Pâinea de secară sau pâinea integrală din grâu, de exemplu, stimulează o bună digestie.

Învaţă să gestionezi stresul

Stresul este unul dintre cei mai aprigi duşmani ai digestiei, întrucât sistemul digestiv este controlat de creier. Astfel, problemele şi fluctuaţiile de stări de spirit stimulează secreţia de cortizol în sânge, un hormon care, secretat în exces, afectează reacţiile de bază ale organismului.

Astfel, scade producţia de mucus ce înveleşte stomacul şi îl protejează de acţiunea acidului clorhidric (apar gastrita şi ulcerul gastric şi o hiperaciditate dăunătoare întregului organism).