Iată ce legume previn aciditatea gastrică!

1 2 jpg jpeg

„Prezenţa acidului clorhidric în stomac este necesară. Dar stresul, consumul de alcool şi fumatul determină mucoasa stomacului să secrete un surplus de acid clorhidric. Atunci când sucul digestiv are o aciditate peste limita normală (1,5-1,8 la 1/l de lichid ingerat) devine agresiv şi provoacă arsuri sau sângerări ale mucoasei", precizează Eugen Giurgiu, doctor în biochimie cu competenţe în fitoterapie şi nutriţie.

Însă o igienă alimentară previne orice boală de stomac. Legume precum cartofii, broccoli, dovleceii, fasolea verde, morcovii sau prazul, consumate în meniurile cotidiene sunt alimente cu efecte calmante şi cicatrizante la nivelul mucoasei digestive.

Cartofii

Sunt renumiţi pentru efectul lor calmant asupra mucoasei stomacului. În zilele foarte obositoare, terapeuţii recomandă dieta care să conţină câte trei pahare cu suc proaspăt de cartofi sau câte două porţii de piure de cartofi. O astfel de terapie, dacă este urmată de trei-patru ori pe săptămână, are efect preventiv şi elimină riscul de a creşte nivelul acidităţii gastrice.

Varza

Este bogată în substanţe mucilaginoase tămăduitoare. Pentru efectul protector, acestea sunt asemănătoare cu cele produse de membrana mucoasă a organelor interne şi a stomacului. Nutriţioniştii europeni recomandă consumul verzei în prevenirea şi în tratarea hiperacidităţii. Consumă câte 500 ml de suc proaspăt de varză, în mai multe doze, pe o perioadă de zece zile.

Morcovii

Medicina tradiţională recomandă consumul sucului de morcovi proaspeţi pentru efectul lor alcalin. O porţie de 200 ml de suc pe zi protejează mucoasa stomacului şi previne efectele hiperacidităţii gastrice: balonările urmate de crize de gastrită.

De asemenea, specialiştii spun că piureul de morcovi este un aliment sănătos pentru persoanele care prestează activităţi stresante şi acţionează contra cronomentru deoarece are efect calmant şi cicatrizant pentru mucoasa gastrică. Piureul de morcovi este un aliment sănătos şi gustos.

În mai mult de 40 de studii de specialitate despre relaţia dintre apariţia diferitelor forme de cancer digestiv şi consumul ridicat de morcovi, 75% dintre ele au demonstrat o reducere a riscului îmbolnăvirii cu această maladie în cazul celor care consumă această legumă.

Ţelina

Această legumă acţionează ca un bun agent digestiv. Specialiştii scot în evidenţă efectul antistres al ţelinei şi acţiunea ei relaxantă asupra stomacului şi a sistemului nervos. Mai mult, datorită unei substanţe asemănătoare insulinei, ţelina este bună şi pentru diabetici. Piureul de ţelină preparat cu lapte (câte şase linguri de lapte adăugate la 200g de ţelină fiartă) are un efect alcalin asupra tractului digestiv.

Broccoli

Broccoli s-a dovedit că are un rol important în protecţia împotriva cancerului digestiv şi de colon. În Japonia, unde incidenţa acestor forme de cancer este extrem de scăzută, se consumă legume din familia cruciferelor din care face parte şi broccoli.

În schimb, în Marea Britanie, unde riscul apariţiei cancerului de colon este foarte mare, consumul acestor legume este mai puţin de un sfert din cel înregistrat în Japonia. Dieta care conţine suc sau piure de broccoli menţine sub control nivelul acidităţii gastrice.

Pentru a fi sănătoşi, specialiştii spun că meniul nostru zilnic trebuie să conţină legume şi alimente alcaline în proporţie de 60%.