Fructe sau suc din fructe? Iată cum e mai bine să consumi fructele!

1 2 jpg jpeg

Totodată, sucurile de fructe sunt indicate pentru consum în special pacienţilor care au nevoie să-şi fortifice organismul - fructele sunt mai uşor de digerat, iar nutrienţii sunt absorbiţi mai repede.

Potrivit specialiştilor în nutriţie, consumul fructelor întregi este mai recomandat, întrucât fructul îşi pierde o parte din nutrienţi în timpul stoarcerii. În cazul sucului de portocale, de exemplu, vitamina C (solubilă în apă) se pierde în timpul procesului de stoarcere.

Iată, aşadar, sub ce formă este indicat să consumi fructele!

Pielea şi pulpa fructului conţin cele mai multe vitamine

Nu mânca niciodată fructele fără piele, doar dacă este firesc să faci acest lucru (banane, ananas, mango etc). Coaja fructului a fost expusă la soare, astfel că este bogată în carotenoizi şi flavonoizi, componente esenţiale pentru sănătate.

De asemenea, pulpa fructului este bogată în fibre şi vitamine. În schimb, stoarcerea separă apa din fructe de pulpă şi alte părţi solide, rezultând astfel apă şi o parte din subtanţele nutritive care s-au dizolvat în ea.

Sucurile din fructe nu ajută la slăbit

Contrar a ceea ce se crede, sucurile din fructe nu te ajută să slăbeşti, dimpotrivă, întrucât ele au un conţinut minim de fibre şi adaos de zahăr, astfel că nu fac decât să crească aportul de calorii.

Sucurile din fructe afectează dantura

Sucurile de fructe conţin acizi care pot eroda smalţul şi rădăcinile dinţilor, făcându-i astfel mai sensibili. Ele sunt periculoase mai ales pentru copii, care se pot alege cu o dantură sensibilă de la vârste fragede.