E bine sau nu să mâncăm ouă seara

1 2 jpg jpeg

Oul este considerat unul dintre cele mai complexe alimente din punct de vedere nutri┼úional. Acesta reprezint─â cea mai bun─â surs─â de proteine u┼čor de asimilat. ├Än plus, con┼úine nou─â aminoacizi care accelereaz─â metabolismul. Tot ├«n ou─â se g─âse┼čte un complex de vitamine (A, B1, B2, B5, B6, B9, B12,D ┼či E) ┼či de minerale (calciu, fosfor, magneziu, fier ┼či zinc) care acoper─â necesarul nutri┼úional la o mas─â. De asemenea, printre substan┼úele care fac din ou un aliment-minune se num─âr─â colina ┼či inozitolul, care ajut─â la func┼úionarea sistemului nervos ┼či a creierului.

├Än ciuda controverselor ├«n ceea ce prive┼čte consumul de ou─â, medicii nutri┼úioni┼čti le recomand─â pentru echilibrarea dietei din punct de vedere nutri┼úional.

├Än general, ou─âle sunt consumate la micul dejun. Totu┼či, exist─â p─âreri ├«mp─âr┼úite ├«n ceea ce prive┼čte consumul de ou─â seara. Iat─â, a┼čadar, dac─â e bine sau nu s─â m├ónc─âm ou─â seara!

E bine sau nu să mâncăm ouă seara: nu cresc colesterolul, însă se digeră mai greu

Un g─âlbenu┼č de ou con┼úine cca 280 mg colesterol. Doza zilnic─â maxim─â este de 300 mg. Majoritatea oamenilor posed─â mecanisme compensatorii gra┼úie c─ârora, chiar dac─â exist─â un consum mai mare de 300 mg colesterol pe zi, acesta nu modific─â concentra┼úia din s├ónge a lipoproteinelor.

Consumate la masa de sear─â, ou─âle se diger─â mai greu ┼či ├«ngreuneaz─â digestia. Cu o excep┼úie, ├«ns─â! Putem m├ónca ou─â, cu condi┼úia s─â nu ne culc─âm imediat, ci ├«n aproximativ 2 ore.

De asemenea, speciali┼čtii britanici sus┼úin c─â, ├«n prezent, oamenii pot consuma c├óte ou─â doresc, at├ót timp c├ót au o diet─â s─ân─âtoas─â ┼či echilibrat─â (f─âr─â gr─âsimi saturate). Nu exist─â o limit─â superioar─â dec├ót pentru persoanele ├«n a c─âror familie s-au ├«nregistrat cazuri frecvente de niveluri crescute de colesterol ├«n s├ónge.