Din ce este făcută margarina

1 2 jpg jpeg

Margarina a fost preparată sau inventată pentru prima oară de chimistul francez Hipppolyte Mège Mouriès, în anul 1860 şi era o sursă importantă de grăsimi ce înlocuia untul, mult mai scump. Ce-i drept, margarina era considerată “untul săracilor”, deoarece era consumată, în special, de cei care nu îşi permiteau să ia unt.

Din ce este făcută margarina – apărută prima oară în 1860

Chimistul bătea seul de vacă cu sare şi lapte, îl lăsa la răcit şi apoi îl frământa pentru a deveni tartinabil. Se poate spune că era un fel de grăsime pe pâine. Margarina a intrat puternic pe piaţă în timpul celui De-al Doilea Război Mondial, din cauza faptul că untul era mult prea scump. În SUA, aceasta a fost brevetată în 1870 şi de atunci s-a extins în toată lumea.

Deşi s-a vehiculat mult timp informaţia conform căreia margarina ar avea aceeaşi compoziţia ca a plasticului, aceasta se obţine astăzi prin amestecul uleiurilor vegetale (de rapiţă, in, floarea-soarelui) cu o cantitate mică de grăsime vegetală de cocos sau palmier şi apă. Se pare că procesul de hidrogenare, folosit pentru prepararea margarinei în trecut se făcea responsabil de efectele dăunătoare asupra sistemului cardiovascular.

Din ce este făcută margarina – ce conţine margarina tartinabilă preparată astăzi

Margarina tartinabilă de astăzi nu mai conţine grăsimi trans, grăsimi ce sunt responsabile cu creşterea colesterolului şi dezvoltarea bolilor de inimă, ci conţin grăsimi naturale nesaturate şi esenţiale omega 3 şi 6. Aşadar, se poate spune că margarina poate fi consumată cu încredere, în special cele de calitate care au un aport însemnat de Omega 3. Margarina este cât se poate de sigură, dacă vă asiguraţi că nu conţine grăsimi trans, doar acestea predispun la bolile de inimă. Grăsimile hidrogenate trebuie trecute explicit pe etichetă, deci puteţi evita tipurile de margarină ce conţin aceste grăsimi.

Din ce este făcută margarina – margarina folosită în cofetării şi patiserii poate fi periculoasă

Margarina tartinabilă, care se întinde uşor pe pâine este recomandată cu încredere de către nutriţionişti, cu atenţionarea că în cantităţi mari îngraşă. Margarina pentru gătit, care se foloseşte de obicei în prăjituri şi aluaturi este mai consistentă şi are mai multe grăsimi, de aceea nu este recomandat consumul zilnic.

Dacă ar trebui să ne ferim de margarină, margarină industrială sau margarina folosită în patiserii este cea periculoasă, deoarece aceasta conţine de cele mai multe ori grăsimi hidrogenate.