Cum găteşti sănătos carnea de porc

1 2 jpg jpeg

Cu toţii ştim că porcul nu este cea mai slabă carne, iar modul de a prepara friptura de porc contează enorm pentru sănătatea noastră. Deşi pare mult mai uşor şi rapid să prăjim carnea, totuşi, ar trebui să recurgem mult mai des la cuptor, mai ales când vine vorba de carnea de porc.

Iată câteva idei despre cum găteşti sănătos carnea de porc. Înainte de toate, este bine să se consume cu moderaţie carnea roşie, în special cea de porc, care este şi cea mai grasă. Grăsimile saturate se digeră mult mai greu, aşa că riscul dezvoltării cancerului de colon sau a unei boli de inimă creşte considerabil dacă se face exces. Carnea de porc ar fi de preferat să nu se consume alături de cartofi, paste, orez, pâine sau mămăligă, deoarece digestia se îngreunează şi mai mult. De preferat este să se mănânce cu diverse alte legume şi multe murături.

Cum găteşti sănătos carnea de porc – consumă carne de porc cu moderaţie pentru sănătatea ta

Persoanele cu probleme legate de colesterol, diabet, boli digestive, boli de rinichi, hipertensiune arterială ar trebui să evite consumul de carne de porc. Pot mânca ocazional, dar cu simţul responsabilităţii şi neapărat alături de un pahar de vin roşu natural, care împiedică grăsimile să se aşeze în locurile nedorite.

Carnea de porc la cuptor poate fi o delicateţă excelentă dacă ştii să o găteşti. Se poate pune bucata de carne de porc pe un pat de legume proaspete într-un vas termorezistent, acoperit sau nu cu o folie de aluminiu. Se lasă la cuptor cât este necesar, este foarte gustos şi sănătos. Pentru a mai tăia din gustul gras, se condimentează cu mult ghimbir. Ghimbirul protejează stomacul şi ajută la circulaţie.

Cum găteşti sănătos carnea de porc – foloseşte mai des cuptorul şi prepararea prin înăbuşire

Prepararea cărnii de porc la wok sau pe grătar sunt alte metode mai sănătoase. În wok se poate face carnea cu legume şi doar puţin ulei de susan sau măsline. Se taie felii cât mai subţiri şi se lasă la gătit alături de legume şi neapărat condimente mai iuţi. Grătarul este o altă metodă mai bună de a prepara carnea de porc, însă nu se foloseşte uleiul sau alte grăsimi.

Carnea de porc înăbuşită în legume suculente, alături de câteva condimente aromate pot face o gustare senzaţională şi sănătoasă. Se pun bucăţile de carne de porc într-o tigaie, se lasă la rumenit puţin, apoi se adaugă legume suculente, precum roşii, dovlecei, ciuperci şi se condimentează. Se mai adaugă vin roşu sau bere, astfel carnea se frăgezeşte şi mâncarea astfel preparată nu conţine atât de multe grăsimi.