Cum e mai bine să mănânci legumele, crude sau gătite

1 2 jpg jpeg

Ro┼čii - g─âtite

Licopenul, pigmentul care ofer─â culoare ro┼čiilor, ofer─â protec┼úie ├«mpotriva anumitor tipuri de cancer - de prostat─â, ├«n special - ┼či te protejeaz─â de bolile de inim─â.

Atunci c├ónd sunt g─âtite ├«ntr-o tigaie, cu pu┼úin ulei de m─âsline, ro┼čiile elibereaz─â licopenul ├«n contact cu c─âldura, motiv pentru care substan┼úa este mai u┼čor de absorbit de corp.

Broccoli - crud

Al─âturi de varz─â, conopid─â, kale ┼či varza de Bruxelles, broccoli se poate consuma at├ót g─âtit, c├ót ┼či crud. ├Äns─â, ideal este s─â consumi broccoli ├«n stare crud─â, ├«ntruc├ót procesul de g─âtire distruge mirosinaza, o enzim─â care ucide celulele canceroase.

Morcovii - gătiţi

Studiile arată că, în contact cu căldura, morcovii eliberează mai mult betacaroten, un compus pe care organismul îl transformă în vitamina A.

Spanacul - crud

Spanacul este o surs─â bogat─â de potasiu, vitaminele A ┼či C, magneziu ┼či mangan, precum ┼či acid folic. Consumat crud, corpul va absorbi mai u┼čor fierul, calciul ┼či magneziul din con┼úinut.

Varza de Bruxelles - g─âtit─â la aburi

Varza de Bruxelles face parte din familia legumelor crucifere al─âturi de varz─â, conopid─â ┼či kale ┼či abund─â ├«n nutrien┼úi precum vitamina C, B6 ┼či acid folic. Fiind deosebit de hr─ânitoare, varza de Bruxelles se g─âte┼čte la aburi, nu mai mult de 5 minute.

Ardei - crud

Con┼úinutul bogat de vitamina C se pierde ├«n contact cu c─âldura ┼či apa, aceasta fiind o vitamin─â solubil─â.