Cele mai s─ân─âtoase m─âsline

1 2 jpg jpeg

M─âslinele sunt perfecte pentru aperitivele gustoase, ele nu trebuie s─â lipseasc─â din alimenta┼úia noastr─â. Se cunosc efectele benefice ale m─âslinelor ┼či uleiului de m─âsline pentru func┼úionarea bun─â a organismului, pentru p─âstrarea unei pieli fine ┼či elastice ┼či pentru tratamentul p─ârului.

Cele mai s─ân─âtoase m─âsline ÔÇô diferen┼úa de culoare la m─âsline

Dar care dintre m─âslinele de pe pia┼ú─â sunt cele mai s─ân─âtoase. ├Än primul r├ónd, toate tipurile de m─âsline gata pentru a fi consumate sunt de fapt murate, ├«nmuiate ├«n ap─â sau ulei sau ambalate ├«n sare, c─âci cele crude nu sunt comestibile. C├ót despre culorile lor, m─âslinele verzi sunt culese din pom c├ónd sunt ├«nc─â necoapte, ├«n timp ce cele negre sunt l─âsate mai mult ├«n pom. De aceea gustul lor este mai pu┼úin amar ┼či au o textur─â mai moale, deoarece au fost l─âsate mai mult la copt. M─âslinele maro se ob┼úin din m─âslinele verzi puse ├«n saramur─â.

Cele mai importante tipuri de m─âsline, preparate printr-o varietate de metode ┼či ambalate pentru a fi v├óndute se g─âsesc ┼či la noi ├«n ┼úar─â. Cele mai cunoscute sunt kalamata, originare din Grecia ┼či sunt m─âsline negre culese la maturitate ┼či b─âgate ├«n ap─â cu sare.au o arom─â puternic─â ┼či sunt considerate printre cele mia bune. Pot fi de diverse culori ┼či au coaja u┼čor ├«ncre┼úit─â.

Cele mai s─ân─âtoase m─âsline ÔÇô tipuri de m─âsline s─ân─âtoase

Manzanilla, care sunt m─âsline verzi originare din Spania, v├óndute de obicei f─âr─â s├ómburi, umplute cu diverse, sunt ambalate cu sare ┼či suc lactic. Picholine sunt cele din Fran┼úa, maro ┼či u┼čor s─ârate, care de obicei se s─âreaz─â cu acid citric. Nicoise sunt m─âsline negre din Fran┼úa cu arom─â puternic─â ce se v├ónd deseori cu tot cu frunze ┼či aromate cu ierburi.

Apoi, mai sunt diverse soiuri de măsline originare din Italia, conservate de obicei în sare cu ulei de măsline sau în oţet sau cu diferite ierburi sau condimente, precum rozmarinul. Soiuri precum Ponentine, Lugano, Gaeta sau Liguria.

M─âslinele verzi sunt mai s─ân─âtoase dec├ót cele negre, datorit─â indicelui glicemic mai mic. De altfel, m─âslinele verzi au mai pu┼úine calorii. Sunt surse importante de potasiu, fier, cupru, complexul de vitamine B, vitamina E, Omega 9. M─âslinele con┼úin gr─âsimi s─ân─âtoase, care ajut─â la cre┼čterea colesterolului bun ┼či reduc├ónd riscul arterosclerozei.

Cele mai s─ân─âtoase m─âsline ÔÇô de ce trebuie consumate m─âslinele s─ân─âtoase

Consumul m─âslinelor trebuie controlat, deoarece con┼úin cantit─â┼úi mari de sodiu, care poate provoca anumite deregl─âri, precum st─âri de agita┼úie sau st─âri maniacale. Este bine de ┼čtiut c─â m─âslinele ┼či uleiul de m─âsline sunt laxative naturale excelente ┼či personale cu probleme ar trebui s─â consume regulat. Consumul regulat de m─âsline verzi a fost asociat cu sc─âderea riscului dezvolt─ârii cancerului de s├ón.

├Än plus, ┼ú─ârile unde consumul de m─âsline ┼či ulei de m─âsline este ridicat, au locuitori care se ├«mboln─âvesc mult mai rar de inim─â sau cancer. ┼ó─âri ca Grecia, Spania sau Croa┼úia se bucur─â de un regim mai s─ân─âtos datorit─â m─âslinilor. Se mai ┼čtie ┼či faptul cp acestea protejeaz─â venele ┼či arterele, coboar─â hipertensiunea, previn apari┼úia cheagurilor periculoase ┼či alung─â bolile grave atunci c├ónd sunt consumate cu regularitate.