Cele mai sănătoase lactate

1 2 jpg jpeg

Deşi cei mai mulţi oameni consumă multe produse lactate pentru aportul de calciu, aceştia nu ştiu că lactatele nu sunt cele mai bune surse de calciu. Laptele de vacă este bun pentru viţei, aşa cum laptele matern este bun pentru copil. S-a documentat ştiinţific faptul că viţeii hrăniţi cu lapte pasteurizat de vacă mod după 6 săptămâni, ceea ce înseamnă că laptele de vacă pasteurizat nu este deloc sănătos nici pentru viţei, deci, nici pentru om. Însă, oamenii obişnuiesc să îşi hrănească proprii copiii cu acest tip de lapte, pe care îl consumă şi ei.

Cele mai sănătoase lactate – femeile ar trebui să îşi ia sursa de calciu din alte alimente, ci nu din lactate

Organismul feminin este cel mai afectat de acest tip de lapte de vacă pasteurizat, cel mai răspândit. Femeia este programată să producă lapte, ci nu să îl primească în interiorul său, de aceea multe femei dezvoltă afecţiuni, precum acnee, scurgeri vaginale, tumori ovariene şi chisturi, alergii, infecţii, astm cronic, ce pot fi tratate cu simpla renunţare la laptele de vacă. Mai mult, hormonii sintetici administraţi vacilor pentru o producţie mai mare de lapte dăunează şi mai mult organismului feminin, aceste substanţe chimice putând distruge complet echilibrul sistemului endocrin feminin. Hormonii din lapte, dar şi cei din carnea de pui explică dereglările menstruale la femei şi apariţia unor dereglări hormonale la tinerele fete.

În ceea ce priveşte consumul de lapte şi alte derivate ale sale ca sursă principală de calciu, trebuie luat în considerare că există alimente cu un conţinut mai mare de calciu. De exemplu, 100 de ml de late de vacă conţine 118 mg de calciu, dar 100 de grame din următoarele alimente conţin mult mai mult calciu: migdale – 254 mg calciu, broccoli – 130 de mg calciu, conopidă – 187 mg calciu, seminţe de susan – 1160 mg calciu, sardine – 400 mg calciu.

Cele mai sănătoase lactate – laptele de capră, una dintre cele mai sănătoase lactate

Pentru copiii în creştere, dar şi pentru persoanele care doresc să consume lactate, cele mai sănătoase sunt laptele de capră, deoarece are o compoziţie asemănătoare cu laptele uman. Apoi, singurele produse sănătoase din laptele de vacă este untul proaspăt, cu o grăsime digerabilă, şi iaurtul proaspăt. Acestea trebuie consumate cu moderaţie şi trebuie obţinute din laptele crud nepasteurizat. Pasteurizarea distruge enzimele naturale necesare pentru digerarea acestui conţinut ridicat de proteine.

Numeroase studii recente au analizat asocierea apariţiei unor boli grave cu consumul ridicat de lactate. Grăsimile din produsele lactate pot dezvolta boli cardiovasculare şi cerebrale. Factorii de creştere prezenţi în lapte pot duce la dezvoltarea unor tumori latente din corpul uman. De asemenea, consumul excesiv de lactate poate duce la obezitate. Consumul de lactate regulat a mai fost asociat şi cu boli ca osteoporoza, cancer sau diabet.