Cele mai s─ân─âtoase cereale pentru micul dejun

2 jpg jpeg

Consumul de cereale integrale este asociat at├ót cu o stare general─â mai bun─â, c├ót ┼či cu o greutate normal─â. Persoanele care consum─â zilnic ├«n jur de 48 grame de cereale integrale au cu 20 - 40% mai pu┼úine riscuri de a dezvolta afec┼úiuni cardiace sau diabet.

De asemenea, pe l├óng─â indicele de mas─â corporal─â mai sc─âzut, consumul de cereale integrale este asociat ┼či cu mai pu┼úin─â gr─âsime abdominal─â. Pe l├óng─â con┼úinutul de fibre, necesare pentru digestie, acest tip de cereale con┼úine vitamine ┼či minerale necesare pentru s─ân─âtate.

Evită, însă, cerealele care conţin fructe deshidratate, bucăţele de ciocolată sau cerealele de tip ,,musli'', deoarece acestea au un aport caloric destul de ridicat. Iată care sunt cele mai bune cereale pentru micul dejun!

Cele mai s─ân─âtoase cereale pentru micul dejun: secar─â integral─â

Secara este o cereală bogată în mangan, 50 de grame de boabe de secară asigurând 70% din necesarul zilnic al organismului pentru acest minereu.

Aceea┼či cantitate de boabe de secar─â asigur─â 33% din necesarul zilnic de fibre. Al┼úi nutrien┼úi importan┼úi: seleniul ┼či triptofanul (18%), fosforul (17%), magneziul (15%) ┼či proteinele (13%). Vitamine importante g─âsite ├«n secar─â sunt A, B, E ┼či K.

├Än plus, secara cur─â┼ú─â s├óngele ┼či scade nivelul de colesterol. Pentru un mic dejun delicios ┼či s─ân─âtos, po┼úi ├«nlocui cerealele din secar─â cu p├óinea cu secar─â. Combina p├óinea cu gem de portocale sau afine (f─âr─â zah─âr), al─âturi de un fresh proasp─ât sau o infuzie de plante.

Cele mai s─ân─âtoase cereale pentru micul dejun: hri┼čca

Hri┼čca este bogat─â ├«n acid linoleic (Omega-3), minerale precum fier sau cupru, vitaminele B1, B2, B3, B5 ┼či acid folic. De asemenea, hri┼čca con┼úine o cantitate important─â de magneziu, esen┼úial pentru buna asimilare a calciului.

Totodat─â, hri┼čca este un bun protector hepatic - ajut─â ficatul s─â sintetizeze vitaminele ┼či s─â elimine toxinele, contribuie la arderea gr─âsimilor ┼či reduce colesterolul r─âu.

Cele mai s─ân─âtoase cereale pentru micul dejun: ov─âzul

Acest super-aliment nu trebuie s─â-┼úi lipseasc─â din diet─â, cu at├ót mai mult la micul dejun, unde ├«l po┼úi combina cu buc─â┼úele proaspete de mere, c─âp┼čuni sau struguri.

Ov─âzul este bogat ├«n vitamine ┼či aminoacizi care asigur─â buna func┼úionare a ficatului ┼či a inimii. Fiind bogat ├«n fibre, ov─âzul sus┼úine tranzitul intestinal ┼či te ajut─â s─â evi┼úi balonarea sau constipa┼úia. De asemenea, fulgii de ov─âz scad colesterolul ,,r─âu", fiind un aliment recomandat pentru diabetici.

Cele mai s─ân─âtoase cereale pentru micul dejun: orzul

În unele regiuni ale lumii, recunoscute pentru procentul mic al bolilor cardiace (îndeosebi Orientul Mijlociu), orzul face parte dintre produsele alimentare de bază.

Nu mai este o legend─â, ci un fapt acum recunoscut c─â orzul este eficace contra bolilor de inim─â, constipa┼úiei ┼či altor deregl─âri ale sistemului digestiv; probabil chiar ┼či ├«mpotriva cancerului.

Orzul este una dintre cele mai indicate ┼či bune cereale pentru reducerea complet─â a colesterolului, dac─â este consumat zilnic, la micul dejun.