Cele mai sănătoase alimente colorate

1 2 jpg jpeg

Astfel, toate vegetalele galbene sau portocalii (morcovi, portocale, cartofi dulci) îşi datorează culoarea carotenoizilor. De asemenea, vegetalele verzi, pline de frunze, sunt pline de carotenoizi, însă culoarea verde este dată de clorofilă, în timp ce fructele roşii, albastre sau purpurii (varză roşie, prune, ardei roşu, fructe de pădure etc.) conţin antociani, o altă clasă de nutrienţi.

Iată, aşadar, o listă a celor mai sănătoase alimente colorate!

Lămâia

O singură lămâie îţi asigură necesarul zilnic de vitamina C, creşte nivelul colesterolului bun şi întăreşte simultan oasele şi dinţii. De asemenea, anumite substanţe din lămâie ajută la încetinirea creşterii celulelor canceroase şi prezintă proprietăţi antiinflamatoare.

Mazărea

Conţine o cantitate echilibrată de minerale, vitamine - inclusiv zinc şi fier.

Gălbenuşul de ou

Conţine nutrienţi esenţiali greu de obţinut precum colina, compus care diminuează riscul de cancer de sân, în timp ce antioxidanţii ajută la prevenirea degenerescenţei maculare şi a cataractei.

Fasole neagră

Este ieftină şi uşor de gătit. Fasolea neagră este bogată în proteine, fibre şi conţine şi o cantitate mică de acizi graşi Omega-3. Alege întotdeauna boabele mai închise la culoare deoarece conţin mai mulţi antioxidanţi.

Merele

Merele roşii, în special, sunt un izvor de antioxidanţi. Astfel, polifenolii, un tip de antioxidanţi ce se regăsesc în mere contribuie la creşterea duratei de viaţă şi diminuează riscul de a dezvolta diferite boli de inimă.

Avocado

Este bogat în amino-acizi care contribuie la susţinerea sistemului imunitar şi previn diferite tipuri de cancer sau boli de inimă. De asemenea, avocado este bogat în Vitamina E, un antioxidant extraordinar pentru piele.

Caise

Sunt fructe bogate în potasiu, fibre, vitamina A, vitamina C, betacaroten şi licopen. Studii recente susţin că aceşti compuşi din caise previn bolile de ficat, precum şi cancerul de ficat.

Migdale

Aceste nuci sunt o sursă bogată de grăsimi mononesaturate, proteine, vitamine şi minerale esenţiale. Consumă zilnic un pumn de migdale şi vei ţine la distanţă bolile de inimă şi colesterolul rău.

Zmeura

Despre acidul elagic din zmeură se spune că ar împiedica dezvoltarea celulelor canceroase, consumul de zmeură fiind recomandat celor care suferă de colesterol mărit sau boli cardiace.

Broccoli

Această legumă conţine cantităţi impresionante de vitamina K şi C şi ajută, astfel, la întărirea oaselor şi a dinţilor. Totodată, consumul regulat de broccoli este asociat cu un risc mai mic de a dezvolta cancer.

Roşii

Roşiile sunt bogate în licopen, un alt antioxidant puternic care previne afecţiunile vezicii urinare, stomacului, precum şi cancerul de colon.

INFO: Din lista alimentelor sănătoase pe care trebuie să le incluzi în dieta ta mai fac parte kiwi, cartofii dulci, afinele, dovleacul, rodia şi seminţele de in.