Cele mai bune surse de calciu

1 2 jpg jpeg

Calciul este vital pentru oase şi dinţi puternici. În plus, calciu menţine sănătatea vaselor sanguine, reglează tensiunea şi previne rezistenţa la insulină. Adulţii ar trebui să consume în jur de 1,000 mg de calciu pe zi. Multă lume consumă pentru a-şi lua doza necesară de calciu lactate, dar acestea nu sunt singurele surse de calciu.

Iată unele dintre cele mai bune surse de calciu. Înainte de asta, nu uitaţi că vitamina D ajută la absorbţia calciului în organism. Găsiţi aici alimente care conţin vitamina D, care te vor ajuta să absorbi calciul mai bine.

Cele mai bune surse de calciu – fasolea boabe

Fasolea albă este o sursă excelentă de calciu. Fie că faci ciorbă de fasole şi legume, fie că faci fasole bătută, este delicioasă, sănătoasă, iar o cană de fasole albă fiartă conţine în jur de 190 de mg de calciu. Fasolea neagră este şi ea o sursă de calciu considerabilă (2 căni de fasole neagră la conservă conţin 185 de mg de calciu). Fasolea neagră poate fi folosită şi ca blat pentru torturi dietetice fără făină şi alte ingrediente grele. Iată aici (http://clickpoftabuna.ro/reteta-zilei/tort-dietetic-fara-faina) o reţetă uimitoare de tort care are ca înlocuitor pentru făină, fasolea neagră bogată în calciu.

Cele mai bune surse de calciu – somonul şi sardinele la conservă

Sunt surse foarte bune de calciu, oasele peştilor din conservă conţin cam 400 de mg de calciu în fiecare conservă. Oasele somonului conţin foarte mult calciu, de aceea cele mai bune sunt conservele. Somonul proaspăt nu se mănâncă cu oase, iar peştele la conservă trece prin procesul de conservare, care presupune înmuierea oaselor pentru a putea fi consumate împreună cu carnea. Sardinele, care sunt foarte gustoase şi se pot adăuga la orice fel de salată conţin cam 320 de mg de calciu (7 sardine).

Cele mai bune surse de calciu – smochinele uscate

Smochinele sunt o sursă bogată de antioxidanţi, fibre, dar şi calciu. Smochinele uscate se pot mânca aşa simple, sau se pot face diverse creme sau deserturi delicioase din ele. 8 smochine uscate conţin în jur de 110 mg de calciu.

Cele mai bune surse de calciu – napul

2 căni de nap crud conţin cam 190 de mg de calciu. Salatele de nap cu morcovi şi avocado sunt o masă excelentă şi o bogată sursă de calciu, antioxidanţi, fibre şi multe alte vitamine şi acizi graşi.

Frunzele de nap turcesc sunt printre cele mai bune surse de calciu, de antioxidanţi şi consumate des, îţi asigură energia şi vitalitatea de care ai nevoie zi de zi. 1 cană de frunze de nap turcesc fierte conţin 197 de mg de calciu.

Cele mai bune surse de calciu – migdalele

20 de migdale îţi asigură 75 de mg de calciu, dar conţin şi potasiu, vitamina E şi fier, deci nu vrei să ratezi mâncărurile sănătoase cu migdale. Simple, în prăjituri sau în salate, migdalele nu trebuie să lipsească din alimentaţia voastră.

Cele mai bune surse de calciu – algele marine

1 cană de alge marine proaspete conţin 126 de mg de calciu. Poţi adăuga algele la salate sau poţi face o supă din alge. Oricum le consumi, sunt o sursă excelentă de calciu, fibre şi iod.

Cele mai bune surse de calciu – seminţe de susan

1 lingură de seminţe de susan conţine 88 de mg de calciu. În plus, seminţele de susan ajută la scăderea tensiunii, reduce inflamaţiile interne şi sunt nelipsite din alimentaţia celor care se luptă cu boli grave cum este cancerul.

Cele mai bune surse de calciu – alimentele fortificate cu calciu

Toată lumea a auzit de alimente care sunt fortificate cu vitamina D sau calciu. Aşa că pot fi o sursă bună de calciu. Fulgii de ovăz (1 cană conţine 187 mg calciu), sucul de portocale, laptele de soia (1 cană conţine 300 mg calciu) sunt surse de calciu foarte bune, şi pot fi consumate la micul dejun cu cereale pentru doza zilnică de calciu.

Să nu uităm de tofu, care conţine boabe de soia uscate şi este o alternativă foarte sănătoasă pentru cei care nu mai vor să consume carne. Se cunoaşte faptul că soia se poate modifica genetic foarte uşor, dar există încă soia sănătoasă. Jumătate de cană de tofu conţine 860 de mg de calciu.