Cele mai bogate alimente în vitamina C

1 2 jpg jpeg

Vitamina C ajută celulele organismului să se protejeze de acţiunea radicalilor liberi, reduce riscul apariţiei unor boli precum Alzheimer şi cancer, regenerează depozitele de vitamina E şi ajută la absorbţia fierului în organism.

Când este preluată frecvent din surse alimentare, vitamina C înlesneşte randamentul sistemului imunitar împotriva infecţiilor, previne bolile cardiovasculare, complicaţiile prenatale, bolile oculare sau problemele dermatologice.

Iată, aşadar, cele mai bogate surse de vitamina C:

Cele mai bogate alimente în vitamina C: cătina, coacazele negre

-Cătina conţine de zece ori mai multă vitamina C decât citricele. Numită şi „ginsengul românesc”, cătina poate înlocui deseori medicamentele, fiind un aliment bogat în vitamina C. Datorită conţinutului de vitamine A, B1, B2, C, E, K, protejează pielea de radiaţiile ultraviolete, o hrăneşte şi o revitalizează.

Astfel, doar 100 de grame de suc de cătină conţine 266 mg vitamina C.

-Coacăzele negre au o concentraţie de vitamina C de patru ori mai mare decât portocalele.

Astfel, coacăzele negre conţin aproximativ 160 - 400 mg la 100 g, iar cele albe şi roşii, 20 -60 mg. În plus, chiar şi după procesare, preparatele din coacăze conţin aproape toată cantitatea de vitamina C din fructele în stare proaspătă.

Cele mai bogate alimente în vitamina C: pătrunjel proaspăt

Pe lângă conţinutul bogat de betacaroten, vitamine K, B12, calciu, fier şi fosfor, frunzele proaspete de pătrunjel conţin de patru ori mai multă vitamina C decât citricele.

Cele mai bogate alimente în vitamina C: papaya, gutuile

-O papaya de mici dimensiuni (157 g) conţine 95,6 miligrame de vitamina C. În plus, acest fruct exotic mai conţine vitamina A, acid folic şi fibre.

-Gutuile au un nivel ridicat de vitamina A si C, precum şi concentratii ceva mai mici de vitamina E. Conţinutul de vitamina C din gutui ajută în procesul de hidratare a tenului şi în buna funcţionare a ficatului.

Cele mai bogate alimente în vitamina C: broccoli, kiwi

-148 g de broccoli conţin 132 miligrame de vitamina C. Aşadar, un motiv în plus să consumi această delicioasă legumă.

-Fructele kiwi sunt mai bogate în vitamina C decât portocalele. Având un conţinut ridicat de fibre, fructul ajută la prevenirea cancerului şi a bolilor de inimă.