Cel mai sănătos ulei pentru prăjit

1 2 jpg jpeg

Prăjirea nu este cea mai sănătoasă metodă de a prepara alimentele, însă este o alternativă foarte gustoasă. Cu toate acestea, nu toate tipurile de ulei sunt la fel de bune pentru prăjit. Uleiurile vegetale nu ar trebui refolosite la prăjit, deoarece pot dăuna foarte grav sănătăţii.

Cert este că uleiul în care se prăjesc alimentele influenţează calitatea preparatului, dar cel mai important este că unele tipuri de ulei refolosite sunt foarte nocive pentru sănătatea noastră. Când sunt refolosite pentru prăjit, uleiurile emană substanţe cancerigene.

Cel mai sănătos ulei pentru prăjit – uleiul de palmier, cel mai folosit pentru prăjirea alimentelor

Cel mai sănătos ulei pentru prăjit este uleiul de palmier. Acest ulei nu conţine colesterol, este uşor de absorbit şi digerat, ajutând la dezvoltarea sănătoasă a organismului. Având o rezistenţă la temperaturi de 230 de grade, uleiul de palmier este cel mai recomandat de medici pentru prăjit. Uleiul de arahide, care se găseşte mult prea rar, este la fel de bun pentru prăjit.

Cei mai mulţi gătesc cu ulei de floarea-soarelui, însă acesta rezistă la temperaturi de 170 de grade, ceea ce înseamnă că începe să se descompună la temperaturi mai mari, astfel făcând să emane substanţe cancerigene. Uleiul de floarea-soarelui are un exces de omega 6, ceea ce dăunează organismului.

Cel mai sănătos ulei pentru prăjit – un ulei sănătos, uleiul de măsline, care poate fi folosit şi la prăjit

Uleiul de măsline este printre cele mai sănătoase tipuri de ulei, folosit cel mai adesea în salate şi alte preparate. Medicii atrag atenţia însă că cel mai bun ulei de măsline este cel extravirgin, deoarece nu a suferit niciun proces de rafinare chimică. Este foarte bun pentru persoanele care suferă de gastrită sau ulcer şi protejează ficatul. Poate fi folosit cu încredere şi la prăjit, deoarece are o rezistenţă puţin mai mare decât uleiul de floarea-soarelui, rezistă la temperaturi de 190 de grade.

Un alt ulei bun pentru prăjit este şi uleiul de cocos extravirgin, nehidrogenat. Se pot prăji carne sau legume cu acest tip de ulei, fără ca acesta să fumege, are un gust aromat şi este foarte sănătos. Spre deosebire de alte uleiuri, uleiul de cocos este rapid procesat de ficat şi ars caloric.