Cea mai bun─â or─â pentru cin─â

1 2 jpg jpeg

├Än cazul mesei de sear─â, nutri┼úioni┼čtii nu recomand─â consumul de alimente seara t├órziu, ├«ntruc├ót acestea pot ├«ngreuna digestia. Iat─â, a┼čadar, ora la care este indicat s─â servim cina pentru a ne men┼úine ├«n form─â!

Cea mai bună oră pentru cină - nu mai târziu de ora 20.00

Ora ideal─â pentru a lua masa de sear─â este cuprins─â ├«n intervalul 18:00-18:30, mai ales c─â dup─â ora 20:00, activitatea sistemului digestiv se reduce, noaptea au loc procese care ┼úin de partea de detoxifiere, de prelucrare ┼či asimilare a alimentului.

├Än ceea ce prive┼čte leg─âtura dintre ora cinei ┼či importan┼úa acesteia din punctul de vedere al calit─â┼úii somnului, cel mai bine este s─â ne a┼čez─âm la mas─â cu cel pu┼úin dou─â ore ├«nainte de a ne culca, atfel risc─âm s─â avem un somn agitat ┼či neodihnitor.

De asemenea, trebuie men┼úionat c─â la masa de sear─â nu trebuie recuperat tot ce am pierdut ├«n timpul zilei. De exemplu, dac─â am s─ârit masa de pr├ónz dintr-un motiv sau altul, asta nu ├«nseamn─â c─â la cin─â putem s─â facem exces de calorii ┼či alimente greu digerabile. Acestea ar solicit─â metabolismul ┼či ar contribui la apari┼úia supraponderalit─â┼úii ┼či chiar a obezit─â┼úii, pentru c─â seara nu mai suntem activi dec├ót o or─â, maximum dou─â.

Cea mai bun─â or─â pentru cin─â - persoanele care sufer─â de apnee sau gastrit─â, ulcer ┼či reflux gastroesofagian

Persoanele care sforăie noaptea, cele care suferă de dispnee (greutate în respiraţie cauzată de unele boli cardiace sau respiratorii) sau apnee (oprire temporară a respiraţiei în somn) nu ar trebui să consume seara mâncăruri grele, băuturi alcoolice, apă carbogazoasă, băuturi carbogazoase, pentru că în mod cert vor avea parte de un somn agitat. De asemenea, persoanele care suferă de gastrită, ulcer, reflux gastro-esofagian nu ar trebui să abuzeze de alimente după ora 20:00.

Nu ├«n ultimul r├ónd, este recomandat ca cina s─â fie o mas─â bogat─â ├«n proteine, carbohidra┼úi complec┼či ┼či gr─âsimi bune. Aceast─â are un rol important deoarece preg─âte┼čte organismul pentru un somn lini┼čtitor. Se permite consumul de carne slab─â ┼či se recomand─â consumul de legume proaspete ┼či legume.