Ce spun poftele alimentare despre sănătatea ta

1 2 jpg jpeg

Iată ce semnificaţie au poftele alimentare, în opinia nutriţioniştilor!

Pofta de dulce indică lipsa cromului în organism

Lipsa de crom din organism se poate datora şi consumului de alimente procesate - dulciuri, prajituri etc., deoarece acest mineral se pierde în urma procesului de rafinare al alimentelor.

Lipsa de crom poate declanşa multe afecţiuni grave. Care este conexiunea care se stabileşte între nivelul de crom din sânge, diabet, un nivel prea mare de colesterol, hipertensiune şi obezitate? Toate acestea se pot declanşa din cauza lipsei de crom, care declanşează o proastă utilizare a insulinei în metabolism.

Cromul îi permite insulinei să fie folosită eficient în organism, prin reglarea nivelului de glucoză din sânge. Este benefic pentru acei indivizi care suferă de hipoglicemie, intoleranţă la glucoză şi diabet. La persoanele care suferă de hiperglicemie, cromul influenţează nivelul de insulină prin înlăturarea excesului de zahăr din sânge.

În schimb, la acele persoane cu hipoglicemie, cromul reuşeşte să normalizeze funcţiile insulinei restabilind nivelul optim de glucoză, după ce s-a servit o doză mare de zahăr.

Astfel, nutriţioniştii susţin că, cu cât mănânci mai multe dulciuri, cu atât mai mult vei simţi nevoia să consumi dulciuri. Întrucât cromul este un mineral care trebuie asimilat din dietă, trebuie să ai o alimentaţie echilibrată, care să includă fructe, legume, carne, peşte, cereale integrale şi în special broccoli, fasole verde şi struguri. Totodată, micul dejun trebuie să fie format deopotrivă din proteine şi carbohidraţi.

Pofta de ciocolata indică lipsa magneziului din organism

De regula, pofta de dulce sau de ciocolată ascunde nevoia de a te relaxa şi de a-ţi îmbunătăţi starea de spirit. Totodată, pofta de ciocolată ascunde si un nivel scazut de energie. Corpul absoarbe zaharurile rafinate din dulciuri mult mai repede decat in cazul altor alimente, încărcandu-te instantaneu cu energie.

Nu în ultimul rand, nevoia de a manca ciocolata poate veni ca solutie la nevoia corpului de a-si asigura doza zilnica de magneziu.

Rolul magneziului nu este numai de a sprijini sistemul imunitar prin prevenirea inflamaţiilor, ci şi de suport al sistemului nervos. Printre alimentele bogate în magneziu se numără legumele cu frunze verzi, nucile, seminţele, peştele, fasolea, cerealele integrale, avocado, iaurt, banane şi ciocolată neagră.

Pofta de sărat indică lipsa de sodiu din organism

Corpul tău stă prost la capitolul minerale. Studiile din domeniu au descoperit că femeile cărora le este întotdeauna poftă de mâncăruri sărate au carenţe de calciu şi potasiu. Consumul de sodiu duce la o creştere temporară a nivelului de calciu din sânge, păcălind astfel organismul.

Pofta de carbohidraţi greu de digerat indică lipsa de triptofan din organism

Aici vorbim de pofta de pâine, orez, paste etc. În general, poftele pentru carbohidraţi sunt un semn al lipsei de amino-acizi din organism - triptofanul, care este necesar pentru producţia de serotonină (hormonul fericirii).

Triptofanul se găseşte în carnea de curcan, ouă, banane sau nuci.

Pofta de carne roşie indică lipsa de fier din organism

În acest caz, corpul tău are nevoie de proteine. Pentru a suplini lipsa de fier, trebuie să mănânci constant carne roşie (cel puţin o dată pe săptămână), dar şi linte, spanac sau seminţe de dovleac.