Ce alimente îţi afectează starea de spirit

1 2 jpg jpeg

De altfel, exist─â o mul┼úime de studii care dovedesc leg─âtura dintre alimente ┼či stare de spirit. Iat─â, a┼čadar, alimentele care ├«┼úi pot influen┼úa negativ starea psihic─â!

Carbohidraţi rafinaţi

├Än ultimii ani, carbohidra┼úii simpli au fost blama┼úi pentru faptul c─â ├«ngra┼č─â ┼či sunt lipsi┼úi de nutrien┼úi. Recent, cercet─âtorii de la Universitatea din Columbia au vrut s─â vad─â dac─â o diet─â bogat─â ├«n carbohidra┼úi te poate face deprimat.

Astfel, oamenii de ┼čtiin┼ú─â au descoperit, de exemplu, c─â o diet─â ├«n care abund─â zah─ârul ┼či cerealele rafinate cre┼čte nivelul glicemiei din s├ónge, implicit riscul de depresie. ├Än schimb, consumul regulat de cereale integrale are efectul invers.

Zah─âr

Mai multe studii sugereaz─â c─â o alimenta┼úie bogat─â ├«n zah─âr poate cre┼čte nivelul inflama┼úiilor din organism ┼či din creier, ├«n timp ce prezen┼úa inflama┼úiilor este corelat─â cu o mai mare inciden┼ú─â a depresiei.

Cercet─âtorii spun, de altfel, c─â zah─ârul este principalul responsabil de inflama┼úiile cronice ┼či c─â singura solu┼úie este renun┼úarea la alimentele de tip junk-food ┼či cele bogate ├«n zah─âr.

Îndulcitorii artificiali

În cadrul unui studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea Northwestern din Ohio cu privire la efectul aspartamului (un îndulcitor artificial) asupra persoanelor cu istoric de depresie, s-a constatat că acesta a înrăutăţit semnificativ simptomele tulburării.

De fapt, efectele au fost at├ót de dure, ├«nc├ót oamenii de ┼čtiin┼ú─â au oprit studiul, dup─â ce au constatat c─â unii dintre participan┼úi au avut g├ónduri de sinucidere. De┼či aspartamul nu a provocat depresie ├«n r├óndul participan┼úilor care nu sufereau de depresie, exist─â unele dovezi potrivit c─ârora ├«ndulcitorii artificiali reduc semnificativ cantitatea de serotonin─â (,,hormonul fericirii) de la nivelul creierului.

Gr─âsimile trans

┼×tim cu to┼úii c─â uleiul de m─âsline poate diminua riscul de a suferi de anumite boli, inclusiv afec┼úiuni cardiace ┼či depresie. ├Än schimb, consumul de gr─âsimi trans (margarin─â, pr─âjeli, snacksuri, semi-preparate congelate etc.), considerate de medici cel mai periculos tip de gr─âsimi, ├«nfund─â arterele ┼či pot cre┼čte riscul de depresie cu p├ón─â la 48%, potrivit studiilor.

Mâncarea procesată

Potrivit unui studiu publicat ├«n British Journal of Psychiatry, la care au luat parte 3000 de persoane, se pare c─â acelea care obi┼čnuiau s─â consume m├óncare procesat─â aveau un risc mai mare de a suferi de depresie.

Printre alimentele procesate se num─âr─â cele congelate (fructele ┼či legumele congelate ┼či conservate), semi-preparatele congelate, cele care con┼úin ├«ndulicitori, arome, coloran┼úi artificiali, mezelurile, br├ónza topit─â etc.