Alimentele-minune care te fac mai deştept

1 2 jpg jpeg

Ei bine, vei fi surprins să afli că buna funcţionare a creierului depinde, în mare parte, de alimentaţia noastră. Astfel, persoanele care doresc să aibă o memorie mai bună, să faci mai uşor faţă surmenajului mental ar trebui să includă în alimentaţia lor următoarele alimente:

2 jpg jpeg

Ciocolata

Dacă te-ai obişnuit cu ideea că dulcele tău preferat este responsabil cu prevenirea bolilor inimii sau scăderea colesterolului ,,rău", trebuie neapărat să ştii că ciocolata, pe lângă toate aceste beneficii pe care le aduce, este un aliat al sănătăţii creierului.

Conţinutul bogat în magneziu (330 mg la 100 g ciocolată) poate să explice efectul anti-stres şi antidepresiv pe care îl are ciocolata şi justifică necesitatea introducerii ei în alimentaţie. O mică tabletă de ciocolată, consumata dimineaţa, chiar şi atunci cand ţii cea mai severă dietă, va avea rolul unui stimulent pentru întreaga zi.

Dar asta nu este tot! Oamenii de stiinţă au demonstrat, de exemplu, rolul pozitiv al flavonoidelor prezente în cacao, substanţe care ar provoca o mai bună dilatare a vaselor de sânge. Compuşii săi antioxidanţi luptă împotriva radicalilor liberi şi protejează, astfel, activitatea creierului.

Citeşte şi: Ciocolata neagră, aliatul sănătăţii tale

1 2 jpg jpeg

Peştele

Peştele conţine grăsimi Omega 3, care ajută la menţinerea într-o stare optimă a membranelor celulelor cerebrale, asigurând o mai bună transmitere a mesajelor. Aşadar, dacă vrei să ai o atenţie distributivă mai bună consumă peşte gras de două ori pe săptămână, o lingură de ulei de rapiţă pe zi şi mai puţină grăsime animală sau vegetală hidrogenată.

Citeşte şi: Peşte! De câte ori pe săptămână?

2 jpg jpeg

Bananele

Bogată în magneziu, indispensabil în transmiterea impulsurilor nervoase, banana este unul dintre fructele care constituie o importantă sursă de vitamina B6.

Aceasta vitamină este implicată în asimilarea şi folosirea magneziului în interiorul celulelor dar şi în metabolismul aminoacizilor şi în functionarea sistemului nervos, permiţând producerea unor neuromediatori, mai ales, serotonina şi acidul gamma-aminobutiric.

Aceste două molecule sunt responsabile de crearea unui teren favorabil dezvoltării comportamentului prudent, reflexiv şi calm.

: