Alimentele care au grij─â de s─ân─âtatea inimii

1 2 jpg jpeg

Ciocolată neagră Nu numai că este foarte gustoasă, dar este sănătoasă pentru inimă, datorită antioxidanţilor pe care îi conţine. Ciocolata neagră scade nivelul colesterolului, spun unele studii.

Trebuie s─â alegi ciocolat─â am─âruie, cu o concentra┼úie de peste 75% de cacao ┼či s─â consumi zilnic c├óte dou─â-trei p─âtr─â┼úele.

Pe┼čtele gras, precum tonul, heringul, sardinele ┼či somonul, este aliatul perfect pentru a preveni bolile de inim─â. Este bogat ├«n Omega-3 ┼či vitamina D. Omega-3 reduce riscul de formare a cheagurilor de s├ónge.

Vitamina D, care se g─âse┼čte din bel┼čug ├«n pe┼čtele gras, scade riscul de a suferi un atac de cord. Ideal este s─â consumi pe┼čte de cel pu┼úin dou─â ori pe s─âpt─âm├ón─â.

Cercet─âtorii japonezi au demonstrat c─â persoanele care consum─â soia sunt mai pu┼úin expuse riscului de a suferi un atac de cord. Asta deoarece con┼úine foarte multe proteine, minerale ┼či vitamine, ├«n special vitamina E.

Soia e benefic─â pentru inima ta ┼či pentru c─â proteinele pe care le con┼úine scad nivelul colesterolului ÔÇ×r─âuÔÇŁ ┼či reduc hipertensiunea.

E suficient s─â consumi un c─â┼úel de usturoi ├«n fiecare zi ┼či vei avea o inim─â ÔÇ×de fierÔÇŁ. Speciali┼čtii spun c─â usturoiul scade nivelul colesterolului ÔÇ×r─âuÔÇŁ (LDL) ┼či ├«mpiedic─â formarea cheagurilor de s├ónge.

Fiind foarte bogat ├«n vitamine, usturoiul previne atacurile de cord. Totodat─â, reduce riscul de aterosleroz─â, boal─â ce se manifest─â prin ├«ngro┼čarea peretelui arterelor inimii.

Antioxidan┼úii, vitaminele ┼či fibrele pe care le con┼úin fructele de p─âdure reprezint─â un adev─ârat r─âsf─â┼ú pentru inima ta. A┼ča c─â ├«ncearc─â s─â consumi de cel pu┼úin dou─â trei ori pe s─âpt─âm├ón─â mure, afine, zmeur─â sau fragi. ├Ä┼úi vei p─âstra elasticitatea vaselor sanguine, care s-ar putea pierde, ├«n special cu ├«naintarea ├«n v├órst─â.

Medicii spun c─â nucile sunt alimente excelente pentru inima ta, datorit─â antioxidan┼úilor, vitaminelor ┼či proteinelor pe care le con┼úin. Nucile ajut─â la men┼úinerea elasticit─â┼úii vaselor de s├ónge, scad nivelul colesterolului ┼či previn apari┼úia cheagurilor de s├ónge. E bine s─â consumi c├óte ┼čapte-opt nuci pe zi.

Reprezint─â o surs─â excelent─â de potasiu, calciu, vitamina A ┼či de magneziu, elemente importante pentru prevenirea hipertensiunii ┼či aritmiei. Licopina, o alt─â substan┼ú─â care se g─âse┼čte ├«n ro┼čii, ajut─â la men┼úinerea elasticit─â┼úii vaselor de s├ónge. De aceea, este indicat s─â consumi ro┼čii c├ót de des po┼úi.

De asemenea, este ideal s─â g─âte┼čti cu ulei de m─âsline, c─âci ajut─â la reducerea colesterolului. Con┼úine antioxidan┼úi puternici ┼či ├«┼úi men┼úine inima s─ân─âtoas─â.