5 surse esenţiale de vitamina C

1 2 jpg jpeg

┼×i cum putem face asta dac─â nu prin aportul de vitamina C. Ea celulele organismului s─â se protejeze de ac┼úiunea radicalilor liberi, reduce riscul apari┼úiei unor boli precum Alzheimer ┼či cancer, regenereaz─â depozitele de vitamina E ┼či ajut─â la absorb┼úia fierului ├«n organism.

C├ónd este preluat─â frecvent din surse alimentare, vitamina C ├«nlesne┼čte randamentul sistemului imunitar ├«mpotriva infec┼úiilor, previne bolile cardiovasculare, complica┼úiile prenatale, bolile oculare sau problemele dermatologice.

Iat─â, a┼čadar, c├óteva alimente care ├«┼úi pot furniza necesarul zilnic de vitamina C!

C─âtina

C─âtina con┼úine de zece ori mai mult─â vitamina C dec├ót citricele. Numit─â ┼či ÔÇ×ginsengul rom├ónescÔÇŁ, c─âtina poate ├«nlocui deseori medicamentele, fiind un aliment bogat ├«n vitamina C. Datorit─â con┼úinutului de vitamine A, B1, B2, C, E, K, protejeaz─â pielea de radia┼úiile ultraviolete, o hr─âne┼čte ┼či o revitalizeaz─â. Astfel, doar 100 de grame de suc de c─âtin─â con┼úine 266 mg vitamina C.

Portocalele

Citricele - portocalele, l─âm├óile, grepfrutul etc. - reprezint─â unele dintre cele mai bune surse de vitamina C. ├Än plus, oamenii de ┼čtiin┼ú─â au descoperit c─â mirosul de portocal─â are un efect pozitiv asupra st─ârii de spirit ┼či induce un sentiment de fericire oamenilor.

Ardeiul gras ro┼ču

Ardeiul gras este una dintre cele mai bogate surse naturale de vitamina C. O can─â ┼či jum─âtate de ardei ro┼ču dulce con┼úine 142 mg de vitamina C ┼či 20 de calorii. Folose┼čte ardei ro┼ču dulce ├«ntotdeauna ├«n salate de crudit─â┼úi ┼či vei ob┼úine un gust minunat!

P─âtrunjel proasp─ât

Pe l├óng─â con┼úinutul bogat de betacaroten, vitamine K, B12, calciu, fier ┼či fosfor, frunzele proaspete de p─âtrunjel con┼úin de patru ori mai mult─â vitamina C dec├ót citricele.

Papaya

O papaya de mici dimensiuni (157 g) con┼úine 95,6 miligrame de vitamina C. ├Än plus, acest fruct exotic mai con┼úine vitamina A, acid folic ┼či fibre.