Schimbă-ţi stilul de viaţă ca să previi cancerul. Iată cum!

1 2 jpg jpeg

Totodată, peste 84.000 de cazuri de cancer ar putea fi prevenite anual numai în Marea Britanie dacă populaţia britanică ar scăpa de surplusul de greutate, ar consuma mai puţin alcool şi ar face mai multă mişcare.

Astfel, mici modificări în ceea ce priveşte stilul de viaţă, precum 10 minute de exerciţii fizice zilnic, ar putea face o diferenţă, arată The World Cancer Research Fund.

Iată, pe larg, despre ce este vorba!

Menţine o greutate sănătoasă

Persoanele supraponderale sunt mai expuse riscului de a dezvolta diferite tipuri de cancer - mamar, de stomac, de prostată sau hepatic. De fapt, marele hop al persoanelor care reuşesc să renunţe la fumat este păstrarea unei greutăţi normale.

Motivul? Se pare că celulele de grăsime eliberează hormoni cum ar fi estrogenul, care poate creşte riscul de cancer, precum cel de sân. De asemenea, grăsimea corporală stimulează un răspuns inflamator general, similar cu organismul unei persoane care luptă cu o infecţie.

Pentru a-ţi menţine o greutate echilibrată, renunţă la consumul de grăsimi şi alimente care conţin zahăr, diminuează porţiile de mâncare şi apucă-te de mişcare.

Fii activ

A fi activ este echivalent cu a avea inimă şi plămâni sănătoşi. De asmenea, cele mai recente cercetări arată că sportul are un rol direct în prevenirea unor forme de cancer întrucât menţine nivelul de hormoni la un nivel optim.

Legume şi iar legume

Nu numai că au un număr redus de calorii, însă legumele conţin antioxidanţi care protejează celulele corpului de eventualele daune produse de cancer.

Mai puţin alcool

Consumul de alcool este asociat cu cancerul gâtului şi esofagului, ficatului, intestinului sau cancerul mamar.

Experţii în sănătate recomandă, pe cât posibil, un consum cât mai mic de băuturi alcoolice sau măcar unul moderat: nu mai mult de 2 pahare de alcool zilnic în cazul bărbaţilor şi un singur pahar pentru femei.

Oamenii de ştiinţă susţin că alcoolul devine şi mai periculos atunci când este combinat cu fumatul, întrucât afectează ADN-ul uman.

Renunţă la băuturile alcoolice şi fast-food

Consumul ridicat de calorii creşte riscul îmbolnăvirii cu cancer, implicit cazurile de obezitate.

Printre alimentele bogate în calorii care trebuie evitate se numără ciocolata, chips-urile, biscuiţii şi mâncarea de tip fast-food.

În ceea ce priveşte băuturile, evită-le pe cele acidulate, băuturile enrgizante sau milkshake-urile, care sunt pline de calorii.

Mai puţină sare

Consumul de alimente conservate prin sărare şi afumare, cum ar fi peştele şi anumite mezeluri, afectează mucoasa gastrică, favorizând apariţia cancerului de stomac.

Un risc ridicat de a dezvolta un astfel de cancer îl au japonezii, care mănâncă multe alimente sărate (peşte, tăiţei, murături), după cum a reieşit în urma unui studiu. Bărbaţii care consumau foarte multă sare în mod regulat aveau un risc de două ori mai mare de a face cancer la stomac decât cei care consumau mai puţină.

Alăptează!

Femeile care îşi alăptează copiii cel puţin pentru o perioadă de un an în timpul vieţii au şanse mai mici de a fi diagnosticate cu cancer mamar decât femeile care nu au alăptat niciodată.

Potrivit Fundaţiei Mondiale de Cercetări în Cancer, femeile elimină în timpul alăptării celule şi hormoni ce s-ar putea transforma mai târziu în tumori.

Renunţă la ţigări

Renunţatul la fumat este unul dintre cei mai importanţi paşi atunci când vine vorba de prevenirea cancerului, avertizează Fundaţia Mondială de Cercetări în Cancer.