Obiceiuri zilnice la care să renunţi urgent

1 2 jpg jpeg

Specialiştii susţin, însă, că obiceiurile pe care le-am cultivat de-alungul anilor - cum ar fi periajul dinţilor după fiecare masă sau grija exagerată faţă de microbi - ne-ar putea afecta sănătatea pe termen lung. Iată de ce!

Te speli pe dinţi după fiecare masă

Tot reclamele de la televizor ţi-au insuflat că este sănătos să-ţi speli dinţii după fiecare masă. Specialiştii în sănătatea orală contrazic acest lucru şi spun că alimentele pe care le consumăm lasă în gură un reziduu acid, care slăbeşte stratul protector al dinţilor, astfel că periajul dinţilor imediat după masă nu face decât să afecteze smalţul danturii şi să-i provoace sensibilitate.

În schimb, poţi aştepta cel puţin o oră până la spălarea dinţilor. Totuşi, dacă trebuie să elimini neapărat particulele alimentare, îţi poţi clăti gura folosind apa de gură.

Foloseşti gelul antibacterian cu fiecare ocazie

Obişnuieşti să foloseşti gelul antibacterian după ce atingi fiecare clanţă din locurile publice? Acest obicei s-ar putea să-ţi facă mai mult rău decât bine.

Astfel, potrivit unui studiu realizat de Universitatea din California (SUA), majoritatea gelurilor dezinfectante conţin un compus chimic numit triclosan, care este uşor absorbit de piele şi, odată intrat în fluxul sangvin, afectează celulele responsabile de coordonarea muşchilor. Utilizarea sa pe termen lung usucă pielea, poate provoca infertilitate şi probleme ale inimii sau declanşa pubertatea precoce.

Atunci când este posibil, foloseşte metoda cea mai testată în timp de curăţare - apă şi săpun.

Schimbi des produsele cosmetice

Medicii dermatologi atrag atenţia că acest obicei este dăunător în special pentru persoanele cu piele sensibilă, întrucât pH-ul diferă de la un produs la altul.

Astfel, alternarea produselor cu pH-uri diferite poate provoca înroşirea pielii, eczeme, apariţia petelor sau acnee. Ideal ar fi să alegi o firmă de cosmetice de încredere, realizate din ingrediente naturale şi să citeşti cu atenţie pH-ul de pe eticheta produsului.