Obiceiuri zilnice dăunătoare care îţi scurtează viaţa

1 2 jpg jpeg

Iată câteva exemple susţinute de cele mai recente descoperiri ale oamenilor de ştiinţă!

Nu mănânci suficiente alimente sau condimente iuţi

Cercetătorii chinezi au analizat obiceiurile alimentare a peste trei milioane de oameni în decurs de 7 ani şi au constatat că persoanele care au consumat zilnic alimente picante sau iuţi aveau o rată de mortalitate cu 14% mai scăzută decât persoanele care mâncau aceste alimente doar o dată pe săptămână.

Potrivit studiului, capsaicina (substanţa activă din ardeiului iute), de exemplu, are un rol major în organism datorită proprietăţilor sale antioxidante, antiinflamatoare, anticancer şi de scădere a colesterolului.

Eşti singur de cele mai multe ori

Potrivit unui studiu publicat în revista americană Perspectives on Psychological Science, persoanele care nu au o viaţă socială activă sau cărora le lipsesc prietenii riscă să moară prematur.

Analizând peste 70 de studii diferite, oamenii de ştiinţă au concluzionat că singurătatea creşte riscul de deces prematur cu 26%, în timp ce persoanele care locuiesc singure au un risc cu 32% mai ridicat.

Prea mult stat pe scaun

Timpul îndelungat petrecut în poziţie şezând este asociat mai ales cu apariţia bolilor de inimă, dar şi cu instalarea cancerului. Specialiştii de la Societatea Americană pentru Cancer au observat că în special femeile care stau prea mult timp pe scaun prezintă un risc crescut de mortalitate. Iar acest lucru este valabil indiferent de activitatea fizică desfăşurată în restul timpului.

Astfel, reprezentantele sexului frumos care petrec mai mult de şase ore pe zi în poziţie şezândă sunt cu 37% mai predispuse către deces decât cele care stau jos un interval mai scurt de trei ore zilnic.

În cazul bărbaţilor care petrec acelaşi timp stând pe scaun, riscul de deces este cu 18% mai mare decât în cazul celor cu o viaţă mai activă.

Nu dormi suficient

Potrivit unui studiu publicat în revista Sleep, atât orele insuficiente de somn cât şi dormitul în exces pot determina apariţia morţii premature. Astfel, cercetătorii au determinat că persoanele care dorm regulat mai puţin de 7 ore pe noapte prezintă un risc de deces prematur cu 12% mai ridicat decât cele care dorm cel puţin 8 ore pe noapte, asta în timp ce iubitorii de somn (cei care dorm peste 9 ore zilnic) au un risc de moarte prematură cu 30% mai mare.