Pilule destinate pentru a împiedica apariţia unei sarcini, anticoncepţionalele pot avea anumite efecte asupra bunei funcţionari corporale dar şi asupra pielii.

Dacă eşti într-o relaţie de lungă durată şi nu crezi ca este momentul oportun pentru apariţia unui bebeluş atunci este indicat să apelezi la o metodă contraceptivă care să îţi vină în ajutor.

Pentru a face acest pas este recomandat să mergi la un medic specialist care în urma unui set de analize medicale să îţi prescrie pilulele anticoncepţionale.

În cazul în care le iei după ureche, ai toate şansele să te confrunţi cu anumite simptome ce ar trebui să te pună pe gânduri că ceva nu este în regulă.

Predispoziţie la stări depresive

Pilulele conţin doze de hormoni destul de puternice ce pot declanşa anumite stări în organismul uman. Astfel că de cele mai multe ori regăsim în compoziţia pilulelor o combinaţie dintre progesteron şi estrogen sau doar progesteron. Aceasta fiind şi cauza pentru care există riscul să te confrunţi cu stări emoţionale schimbătoare până la stări depresive.

La cel mai mic semn de oboseală excesivă sau de depresie nu ezita să vorbeşti cu medicul tău pentru a putea schimba fie combinaţia de hormoni fie doza.

Atât timp cât iei pilule nu ar trebui să simţi nici un fel de durere menstruală, în caz contrar nu ignora aceste semne, mai ales dacă vorbim despre greaţă, senzaţia de vomă, sângerări între menstre sau tulburări de vedere.

Află dacă se poate preveni îmbătrânirea ovocitelor AICI

Probleme cu acneea

Atunci când începi tratamentul cu anticoncepţionale, unul dintre cele mai bune aspecte este reglarea menstruaţiei şi a problemei tenului acneic.

Astfel că în caz contrar, dacă tenul tău nu dă nici un simptom de îmbunătăţire şi te confrunţi cu o explozie acneică deşi te afli sub tratament cu anticoncepţionale, anunţă medicul pentru a găsi o soluţie favorabilă.

În momentul în care ceva nu este în regulă, corpul dă semnale de atenţionare astfel încât să iei măsuri.

Nici durerile de cap sau celebrele migrene nu trebuie ignorate mai ales dacă apar după ce ai început să iei pilule. Durerile de cap se află într-o strânsă legătură cu hormonii şi ciclul menstrual, astfel că o bună parte a femeilor se pot confrunta cu sindromul premenstrual ce cuprinde dureri de cap. În acest caz, organismul tău transmite semnalul că nivelul de estrogen din organism este la un nivel scăzut, moment în care este necesar să mergi la medicul specialist.

Libidoul lipseşte cu desăvârşire

Atât hormonii din organism, alimentaţia cât şi pilulele contraceptive pot afecta libidoul.

Mai ales pilulele care sunt pe bază de hormoni, nu ar trebuie să influenţeze în nici un fel pofta pentru plăcerea din cuplu.

Oricare dintre semnele de mai sus reprezintă un motiv alarmant, nu ezita să vorbeşti cu medicul specialist la primul simptom nou ce apare în funcţionarea organismului tău.