Cum ne tratăm de gripă! Mare atenţie! Antibioticele nu ajută

1 2 jpg jpeg

ÔÇŁEste de evitat contacul cu personele bolnave, de evitat s─â ducem copiii ├«n spa┼úii aglomerate cum ar fi mall-uri, s─âli de spectacole, s─â purt─âm o masc─â, s─â hr─ânim copiii bine cu fructe, legume, hidratare, supliment de vitamina D, sp─âlatul pe m├óini ┼či neap─ârat vaccinulÔÇŁ a explicat la Antena 1 prof. dr. Monica Luminos.

Când trebuie să mergem la medic

ÔÇŁMergem la medic c├ónd copiii sau adul┼úii au imunitate sc─âzut─â sau cei care au astm, afec┼úiuni cardiace sau cronice. Ace┼čtia pot ajunge la forme severe de viroze sau de grip─â. Infec┼úiile virale de sezon nu se trateaz─â cu antibiotic sunt pu┼úine situa┼úii c├ónd gripa se complic─â bacterian ┼či este nevoie de antibiotic. Exist─â tratamente anti-virale pentru grip─â care se ia numai dup─â consultul la medicÔÇŁ a spus doctorul Adrian Marinescu.

Ce mâncăm

Alimente care au vitamina C

Pentru c─â stimuleaz─â sistemul imunitar pentru a produce mai multe celule T care atac─â ┼či distrug mul┼úi agen┼úi patogeni, vitamina C nu trebuie s─â-┼úi lipseasc─â, cu at├ót mai mult dac─â ai grip─â, o r─âceal─â sau o viroz─â respiratorie.

Aceasta poate scurta durata r─âcelilor at├ót ├«n cazul copiilor, c├ót ┼či ├«n cazul adul┼úilor. Opteaz─â pentru surse de vitamina C precum portocalele, c─âp┼čunile, kiwi, pepenele, ardeiul verde, broccoli, ro┼čiile, varza de Bruxelles. ├Än plus fa┼ú─â de vitamina C, con┼úin mul┼úi antioxidan┼úi.

Suplimentele alimentare, de ajutor?

Deficitul de vitamine, proteine ┼či minerale pot sl─âbi imunitatea ┼či rezisten┼úa organismului, ceea ce ├«nseamn─â o predispozi┼úie mai mare la r─âceli. Caren┼úele de zinc, seleniu, fier, cupru, vitaminele A, C, E ┼či acid folic au o influen┼ú─â important─â asupra imunit─â┼úii. ├Äns─â dac─â nu exist─â niciun deficit, suplimentele cu vitamine ┼či minerale nu sunt de niciun folos.

Probioticele

Probioticele au efecte benefice asupra florei intestinale ┼či a sistemului imunitar. Un studiu a ar─âtat c─â aceste suplimente pot reduce durata r─âcelilor ┼či a gripei cu 2-3 zile. De asemenea, simptome precum nasul ├«nfundat, tusea, c├ót ┼či febra sunt reduse semnificativ.

Supele

Pentru a trece mai u┼čor peste r─âceal─â, supele calde de pui sunt o adev─ârat─â binecuv├óntare. Ajut─â la hidratarea organismului, care este at├ót de important─â ├«n astfel de perioade.

Proteinele de origine animal─â

├Än plus fa┼ú─â de fructe ┼či legume, proteinele din carne de pas─âre, carne slab─â de vit─â ┼či de porc, ou─â, pe┼čte, fructe de mare ajut─â la producerea de anticorpi. Ele trebuie s─â fac─â parte din meniul zilnic.

De asemenea, trebuie s─â te asiguri c─â ai un consum suficient de ÔÇ×gr─âsimi buneÔÇť, adic─â acizi gra┼či Omega-3, Omega-6 ┼či Omega-9, deoarece acestea sunt asociate cu o mai bun─â func┼úionare a sistemului imunitar. Pe┼čtele, uleiul de m─âsline, uleiul de rapi┼ú─â ┼či nucile sunt surse excelente de gr─âsimi bune.