Tranzitul intestinal are nevoie de aceste alimente!

1 2 jpg jpeg

Alimenta┼úia este responsabil─â ├«n jur de 93% de starea ta de s─ân─âtate. Cu c├ót dieta ta este mai corect─â, echilibrat─â ┼či mai bogat─â ├«n fibre cu at├ót vei avea mai pu┼úine probleme c├ónd vine vorba de tranzitul intestinal. Iat─â care sunt alimentele ce nu ar trebui s─â ├«┼úi lipseasc─â din dieta ta zilnic─â:

Prunele

Ca s─â ├«┼úi faci o idee asupra consumului de fibre pe care trebuie sa ┼úi-l administrezi, este bine s─â ┼čtii faptul c─â o prun─â are aproximativ 1 gram de fibre. Importan┼úa fibrelor este vital─â bunului demers al tranzitului intestinal deoarece previne constipa┼úia, mai ales din cauza zaharurilor ┼či a sorbotolului care se bucur─â de un efect puternic laxativ.

Iaurtul cu seminţe de in

Fie că alegi să combini seminţele de in cu iaurt, fie că alegi să le pui în salată, beneficiile aduse tranzitului sunt imense în ambele variante. O singură linguriţă de seminţe de in măcinate adună 2 grame de fibre. De asemenea fulgii de ovăz sunt un bun aliat care te va ajuta să previi constipaţia.

Iaurtul va favoriza buna funcţionare a tranzitului ajutându-te să mergi periodic la baie pentru a preveni de asemenea constipaţia.

Află care este influenţa seminţelor de in asupra oaselor AICI

Cafeaua de dimineaţa, leac veritabil

Cofeina este cel mai bun stimulent pentru a preveni constipa┼úia. Astfel c─â micul viciu matinal te va ajuta s─â reglezi tranzitul ├«ntestinal ┼či te va feri de eventualele probleme. Singurul aspect de care trebuie s─â ┼úii cont este acela c─â trebuie s─â evi┼úi lapte ┼či zaharul din cafea ┼či s─â nu dep─â┼če┼čti un maxim de 2 ce┼čti pe zi deoarece te vei supune riscului de a te deshidrata.

M─ârul, medicamentul naturii

Toat─â lumea cunoa┼čte zicala: ÔÇ×un m─âr pe zi ┼úine medicul la distan┼ú─âÔÇŁ, ei bine acest fruct are printre ├«ntrebuin┼ú─ârile sale grija pentru buna func┼úionare a tranzitului t─âu intestinal. Datorit─â pectinei, care este o fibr─â solubil─â, te va trimite la baie ├«nainte s─â apar─â probleme la acest nivel.

Afl─â care sunt beneficiile cojilor de m─âr AICI

Fasolea, superaliment

Aceat─â legum─â adun─â toate fibrele legumelor la un loc. Po┼úi s─â o folose┼čti ├«n orice combina┼úie vrei cu absolut orice alt─â legum─â. Fie c─â o consumi sub form─â de sup─â, fie c─â o consumi ├«n salate efectul benefic va fi acela┼či.

Consum─â fructul, nu doar zeama

Este deja parcă un trend ca dimineaţa să consumi un suc din kiwi sau portocale. Ambele fructe îţi oferă un aport de 4-5 grame de fibre dacă alegi să le consumi în totalitate. Mai mult de atât fructul în sine este cel care conţine prorietăţile laxative, dacă alegi să consumi doar sucul pierzi cea mai mare parte de nutrimenţi.