S─ân─âtatea are reguli clare. Iat─â care sunt acestea

1 2 jpg jpeg

Cea mai bun─â modalitate de a ├«n┼úelege cum func┼úioneaz─â organismul uman este asem─ânarea acestuia cu o ma┼čin─â.

Pentru a te deplasa cu ma┼čina ai nevoie de combustibil, la fel ┼či organismul uman pentru a putea s─â se bucure de s─ân─âtatea optim─â are nevoie de alimenta┼úie, motiv pentru care este necesar s─â ┼úii cont de c├óteva reguli simple dar cu efecte maxime.

1.Ai nevoie de mese fixe ┼či nutritive

1 2 jpg jpeg

Nu s─âri niciodat─â peste micul dejun ┼či renun┼ú─â la produsele de tip fast food ├«n favoarea meniului nutritiv. Nu te axa pe cantitate, opteaz─â ├«ntotdeauna pentru calitate. ┼óine cont de faptul c─â ai nevoie de 3 mese ┼či dou─â gust─âri.

Ca ┼či gustare alege ├«n prima parte a zilei fructe ┼či ├«n a doua legume.

Masa de sear─â ar fi indicat s─â nu treac─â de ora 19, ┼či imediat dup─â mas─â alege s─â faci pu┼úin─â mi┼čcare, fie c─â alegi s─â mergi pe jos 20-30 de minute, fie c─â dup─â 30 de minute de la terminarea mesei mergi pe ringul de dans.

Află cum influenţează alcoolul sănătatea organismului tău AICI

2. Nu combina carbohidraţii

Proteinele fie ele de origine animal─â, fie de origine vegetal─â nu trebuie consumate la aceia┼či mas─â.

Dac─â ai ales s─â consumi carne de pui, pe┼čte, curcan nu le combina cu ou─â, lapte sau br├ónzeturi. Aceast─â gre┼čeala va favoriza surplusul de kilograme ┼či ├«ncetinirea metabolismului, sl─âbindu-l astfel ├«n fa┼úa bolilor. Cel mai indicat ar fi o salat─â.

Opteaz─â ├«ntotdeauna pentru legumele verzi, acestea ├«┼úi vor aduce un aport semnificativ de fibre, vitamine, antioxidan┼úi de cea mai bun─â calitate ┼či ├«n acela┼či timp cea mai mic─â por┼úie de zaharuri.

├Än cazul fructelor, cele mai indicate ar fi cele de p─âdure, ┼či acestea fiind recomandate tot datorit─â antioxidan┼úilor con┼úinu┼úi.

Nu combina fructele cu iaurtul, aceste dou─â categorii au timpi diferi┼úi de digerare ┼či ├«┼úi pot perturba at├ót tranzitul intestinal c├ót ┼či procesul de digerare.

3. Evită pe cât posibil viciile

1 2 jpg jpeg

Consumul constant de alimente nesănătoase, alcool favorizează depunerea ţesutului adipos în special în zona cavităţii toracice.

Dac─â imediat dup─â mas─â serve┼čti ceva dulce sau consumi alcool, ficatul, care metabolizeaz─â at├ót gr─âsimea c├ót ┼či alcoolul va alege s─â asimileze ┼či s─â descompun─â alcoolul mai ├«nt├ói ┼či astfel gr─âsimea consumat─â se va transforma ├«n ┼úesut adipos.

Aceast─â situa┼úie repet├óndu-se constant favorizeaz─â instalarea diagnosticului de steatoz─â hepatic─â cunoscut─â ┼či sub denumirea de ficat gras.

Astfel te poţi confrunta cu afecţiuni precum obezitate, diabet, boli cardiovasculare.

Nu uita s─â te hidratezi, s─â faci mi┼čcare zilnic, ar fi ideal, ┼či s─â te odihne┼čti corespunz─âtor. ├Än timpul somnului organismul se reface mult mai bine.