Ponturi pentru a avea grij─â de s─ân─âtatea stomacului t─âu

1 2 jpg jpeg

Alimenta┼úia adecvat─â ├«i asigur─â organismului tot ce are nevoie ca s─â func┼úioneze corespunz─âtor, asemenea unei ma┼čin─ârii care trebuie alimentat─â periodic.

Având în vedere faptul că timpul de digerare diferă de la aliment la aliment, este foarte important să acorzi o atenţie deosebită combinaţiilor alimentare din farfuria ta.

Combina┼úiile nefaste pot duce ├«n timp la sensibilit─â┼úi ┼či deregl─âri ale sistemului digestiv dintre care cele mai nepl─âcute fiind ulceul, gastrita ┼či refluxul gastroesofagian.

Atenţie la alimentele nocive!

1 2 jpg jpeg

Tot ce este baz─â de cofein─â, cacao, nu sunt tocmai pe placul stomacului t─âu cum de altfel sunt ┼či condimentele foarte iu┼úi precum boia, ardeiul iute, piperul sau hreanul. Nu te g├óndi s─â faci abuz de scor┼úi┼čoar─â sau cui┼čoare, nici ele nu fac cas─â bun─â cu aciditatea gastric─â.

Chiar dac─â se recomand─â a se consuma c├ót mai multe legume ┼či fructe, anumite produse din aceast─â categorie nu sunt tocmai recomandate a se consuma f─âr─â limit─â ┼či anume: ceapa, prazul, giliile, usturoiul, ro┼čiile sau chiar ┼či varza.

Un alt aliment ce afecteaz─â buna func┼úionare a stomacului t─âu o reprezint─â p├óinea proasp─ât─â ┼či eventual cald─â.

├Äncearc─â pe c├ót posibil s─â consumi alimente u┼čor digerabile, s─â mesteci c├ót mai mult posibil fiecare aliment ┼či s─â nu te agi┼úi imediat dup─â mas─â.

Află cum poţi calma naturist arsurile la stomac AICI

Hainele pot afecta digestia

2 jpg jpeg

Da, ai citit bine, vestimenta┼úia poate fi un impediment pentru stomacul t─âu. ┼×i asta din cauza faptului c─â dac─â obi┼čnuie┼čti s─â por┼úi haine mai str├ónse ├«n jurul taliei, sau betelia de la pantaloni te strange, ambele situa┼úii vor contribui la o digestie mai lent─â ┼či dificitar─â.

├Äncearc─â pe c├ót posibil s─â nu obstruc┼úionezi cu nimic zona abdominal─â pentru c─â altfel te vei confrunta cu prezen┼úa arsurilor stomacale ┼či a refluxului gastroesofagian.

Chiar ┼či masa abdominal─â voluminoas─â cauzeaz─â aceste probleme.

Personalizează-ţi antrenamentele

De┼či se spune despre sport c─â este s─ân─âtos, anumite antrenamente pot pune ├«n dificultate buna func┼úionare a stomacului t─âu, astfel c─â este indicat s─â ai un anumit timp ├«ntre mese ┼či antrenamentele de la sal─â, ┼či nu uita s─â consumi alimente bogate ├«n fibre pentru a facilita ├«ntreg tranzitul intestinal.

Nu exagera cu mi┼čcare ├«n sensul c─â s─â faci un antrenament intens din prima sau abuziv. Mai bine mai pu┼úin ┼či bun. De asemenea este foarte important s─â renun┼úi la tot ce ├«nseamn─â b─âuturi carbogazoase, consumul excesiv de alcool ┼či aciditatea crescut─â din fructe. Toate contribuie la ├«mboln─âvirea stomacului t─âu. Las─â-te de fumat!

Una dintre cele mai nocive vicii pentru ├«ntregul organism, mai ales pentru pl─âm├óni ┼či stomac, este fumatul. Contribuie la apari┼úia ulcerului, mai ales dac─â la ┼úigar─â se consum─â cafea sau b─âuturi acidulate ┼či dac─â aceast─â asociere este f─âcut─â diminea┼úa, pe stomacul gol.