Pericolul ascuns de gr─âsimea abdominal─â

1 2 jpg jpeg

├Än primul r├ónd trebuie precizat c─â nu exist─â nici o baghet─â magic─â sau vreun aliment minune care peste noapte s─â te scape de anumite probleme, ├«n special dac─â vorbim despre surplusul de kilograme. Pentru a ┼úine sub control acest aspect este nevoie de ambi┼úie, disciplin─â ┼či mult─â mi┼čcare.

Problema ┼úesutului adipos atrage din ce ├«n ce tot mai des aten┼úia asupra sa, ┼či asta deoarece gr─âsimea abdomnal─â este destul de periculoas─â pentru s─ân─âtatea ta.

Chiar dac─â exist─â crezul conform c─âruia acesta ar fi ÔÇ×mo┼čtenire de familieÔÇŁ, adev─ârul este c─â factori precum sexul, problemele hormonale ┼či sedentarismul sunt printre principalii vinova┼úi.

Pericol pentru inim─â

Din p─âcate gr─âsimea acumulat─â la nivelul taliei este mult mai periculoas─â dec├ót pare, deoarece ajunge s─â ├«nconjoare organele aflate ├«n cavitatea abdominal─â, ┼či predispune la afec┼úiuni precum diabet, boli cardiace sau chiar demen┼ú─â.

Cel mai mult are de suferit sistemul cardiac, pentru c─â un stras adipos consistent atrage dup─â el un nivel ridicat al colesterolului r─âu, al trigliceridelor, a glicemiei ┼či bine├«n┼úeles ┼či a hipertensiunii.

Nici coloana vertebral─â nu este eliberat─â de probleme, ┼či asta deoarece fiecare kilogram ├«n plus reprezint─â o greutate at├ót pentru articula┼úii c├ót ┼či pentru spate.

Potrivit unui studiu ce a ap─ârut ├«n publica┼úia WebMD, gr─âsimea abdominal─â este asociat─â cu moartea prematur─â ┼či este un factor de risc pentru demen┼ú─â, pentru c─â secret─â leptin─â, un hormon care poate afecta creierul. Acest hormon este responsabil cu reglarea apetitului, dar ┼či cu activitatea memoriei.

Nu te feri de mi┼čcare

2 jpg jpeg

Dac─â nu vrei s─â te confrun┼úi cu inesteticii col─âcei din jurul taliei sau dac─â vrei s─â scapi de ei este necesar s─â ai o alimenta┼úie bogat─â ├«n legume ├«n primul r├ónd, s─â faci mi┼čcrae ├«n mod regulat ┼či s─â evi┼úi pe c├ót posibil f─âinoasele, dulciurile, excesele alimentare de orice fel ┼či mai ales viciile.

Alimentele recomandate pentru o talie de vis sunt: avocado, nucile, semin┼úele de dovleac ┼či de floarea- soarelui, m─âslinele, soia, ciocolata neagr─â, uleiul de m─âsline ┼či de rapi┼ú─â.

Abdomenele nu te scap─â de gr─âsime

2 jpg jpeg

Acesta este unul dintre celebrele mituri despre siluet─â. Nu, abdomenel nu te scap─â de ┼úesutul adipos, pentru asta ai nevoie de diet─â s─ân─âtoas─â ┼či mult─â mi┼čcare sau activitate cardio precum dans, jogging, s─âritul cozii.

├Än special dup─â v├órsta de 40 de ani ┼či mai ales la femeile care se apropie de menopauz─â, exist─â riscul acumul─ârii ├«ntr-un mod facil al kilogramelor, astfel c─â ai nevoie de c├ót mai mult─â mi┼čcare. Nivelul hormonal scade dup─â aceast─â v├órst─â ┼či organismul arde mult mai greu caloriile, iar dac─â faci parte din categoria femeilor diagnosticate cu sindromul ovarelor polichistice, acumularea de ┼úesut adipos pe talie nu te va ocoli.

Nu te ab┼úine de la mi┼čcare niciodat─â, nu te ├«nfometa ┼či ai grij─â de s─ân─âtatea ta ├«ntr-un mod activ indiferent de v├órst─â.