Obiceiuri sănătoase care îţi adaugă ani la viaţă

1 2 jpg jpeg

De┼či suntem con┼čtien┼úi c─â s─ân─âtatea corpului este vital─â, micile vicii ne dau ├«napoi, astfel c─â niciodat─â nu pare s─â fie momentul potrivit de a renun┼úa la punga de biscui┼úi ├«n loc de pr├ónz sau la ┼úigara aprins─â ┼či at├ót de ,,├«mbietoare'' de dup─â mas─â.

Iat─â, a┼čadar, o serie de obiceiuri ┼či m─âsuri s─ân─âtoase, care ├«┼úi vor prelungi via┼úa cu c├ó┼úiva ani!

Sl─âbe┼čte ┼či redu consumul de alcool

Consumul de alcool afecteaz─â nu numai func┼úiile hepatice, ├«ns─â interfereaz─â ┼či ├«n procesul de prelucrare al gr─âsimilor, astfel c─â alcoolul ├«┼úi poate afecta drastic starea de spirit. ├Än cazul ├«n care dep─â┼če┼čti frecvent limitele obi┼čnuite de alcool (adic─â 2-3 pahare zilnic pentru femei ┼či 3-4 pahare pentru b─ârba┼úi), este posibil s─â dezvol┼úi ceea ce se cheam─â ,,ficat gras''.

Care sunt beneficiile? Mai pu┼úin alcool ├«nseamn─â ┼čanse mai mici de a dezvolta o afec┼úiune hepatic─â, un somn mai odihnitor ┼či kilograme ├«n minus, de asemenea.

Cum s─â consumi mai pu┼úin alcool? ├Äncearc─â s─â fii mai atent la cantitatea de alcool pe care o consumi. De exemplu, 250 de ml de vin ro┼ču are aproximatov 2.8 unit─â┼úi de alcool, adic─â aportul maxim pentru o zi. De asemenea, po┼úi folosi pahare mai mici pentru a reduce cantitatea de alcool ┼či alterna cu ap─â, pentru a hidrata corpul.

Sportul ├«┼úi prelunge┼čte via┼úa cu 7 ani

Exerci┼úiile fizice practicate ├«n mod regulat ├«┼úi pot prelungi via┼úa cu p├ón─â la 7 ani. De asemenea, sportul este un antidepresiv eficient, ├«mbun─ât─â┼úe┼čte func┼úiile cognitive ┼či exist─â dovezi potrivit c─ârora ar ├«nt├órzia debutul demen┼úei.

Totodat─â, sportul protejeaz─â oasele, scade ├«n mod semnificativ colesterolul, tensiunea arterial─â ┼či te fere┼čte astfel de bolile cardiace.

Renunţă la ţigări

S─â te la┼či de fumat poate p─ârea imposibil, mai ales dac─â ai fumat timp de zeci de ani. ├Än plus, ceea ce este uimitor este faptul c─â efectele benefice ale renun┼ú─ârii la fumat sunt vizibile chiar din prima zi.

Potrivit studiilor, persoanele care rezist─â f─âr─â ┼úig─âri timp de 28 de zile au ┼čanse mai mari s─â renun┼úe complet la fumat.

Care sunt beneficiile? Dup─â doar 48 de ore de la ultima ┼úigar─â, nicotina este eliminat─â complet din organism, iar gustul ┼či mirosul se vor ├«mbun─ât─â┼úi substan┼úial. De asemenea, ├«n numai dou─â s─âpt─âm├óni, capacitatea pulmonar─â ┼či circula┼úia s├óngelui sunt ├«mbun─ât─â┼úite, ├«n timp ce pielea ├«ncepe s─â-┼či recapete culoarea.

Totodat─â, ├«n termen de 10 ani, riscul de cancer pulmonar scade la jum─âtate ├«n compara┼úie cu riscul unui fum─âtor, ├«n timp ce ┼čansele de accident vascular cerebral sunt acelea┼či ca ├«n cazul unui nefum─âtor.

Renunţă la zahăr

Din ce în ce mai multe studii vorbesc despre efectele nocive ale consumului de zahăr asupra sănătăţii noastre. De altfel, cercetătorii americani ne recomandă ca aportul zilnic de zahăr să nu constituie mai mult de 5% din aportul zilnic de calorii (adică nu mai mult de 7 linguriţe zilnic pentru un adult).

Printre beneficiile renun┼ú─ârii la zah─âr se num─âr─â sc─âderea tensiunii arteriale ┼či a greut─â┼úii, reducerea colesterolului ,,r─âu'', precum ┼či un risc mai mic de a suferi de depresie.