Îţi este greu să adormi? Alergia poate fi de vină

1 2 jpg jpeg

Alergia la praf sau la acarieni te poate ţine treaz multe ore pe parcursul nopţii. Cearşafurile, feţele de pernă trebuie schimbate cât mai des, păturile scuturate.

De asemenea, te-ar putea ajuta să optezi pentru o saltea hipoalergică, pentru că reduce alergenii. În cazul în care suferi de rinită alergică sau astm vei avea probleme să adormi într-o cameră în care există factori care agravează simptomele acestor boli.

Renunţă la cafeaua de după-amiază

Băuturile care conţin cafeină, ceai negru sau verde, cafea, trebuie evitate în a doua parte a zilei, pentru a nu te predispune la insomnie. Nu poţi renunţa la ele? Aşele ceaiurile medicinale şi cafeaua decofeinizată.

Este important să eviţi şi alimentele sau băuturile care îngreunează digestia. De pildă, nu bea apă imediat după masă, ci la cel puţin 30 de minute distanţă.

Cina ar fi bine s-o iei cu 3 ore înainte de a te pregăti de culcare şi să consiste în preparate uşoare. Altfel, vei avea un somn agitat sau îţi va fi greu să adormi.

Evită supraîncălzirea camerei

Ştiind că, pe timpul nopţii, temperatura scade vertiginos, eşti tentat să încălzeşti mai mult dormitorul.

Din păcate, atunci când este foarte cald îşi poate face loc insomnia. Potrivit unor cercetări, se doarme mai bine într-o cameră în care este răcoare decât într-una supraîncălzită.

Nu împărţi patul cu animalul de companie

Dacă obişnuieşti să dormi cu pisica sau câinele tău, este posibil să ai probleme legate de somn. Unii câini suferă de ceea ce se numeşte sindromul picioarelor neliniştite. Din această cauză, fără să vrea, îşi lovesc sau trezesc stăpânii în cursul nopţii.