Fumatul nu este singurul obicei nociv

1 2 jpg jpeg

Potrivit site-ul Tobacco Body studiul realizat ├«n colaborare cu Societatea pentru Studiul Cancerului din Finlanda atrage aten┼úia asupra efectelor fumatului asupra diferitelor organe ale corpului uman, catalog├ónd acest viciu ca fiind un amestec de efecte nocive,ce favorizeaz─â probleme ├«ncep├ónd de la apari┼úia co┼čurilor ┼či schimbarea tegumentului pielii spre cenu┼čiu p├ón─â la riscul m─ârit de apari┼úie a unor boli foarte dureroase, precum ulcerul gastric.

Aparent femeile au parte de efecte mult ami nepl─âcute dec├ót b─ârba┼úii ┼či anume, fum─âtoarele confrunt├óndu-se cu un risc crescut de pilozitate facial─â deoarece fumatul cre┼čte produc┼úia de testosteron, ┼či ├«n plus spore┼čte gradul de infec┼úii ├«n organism ┼či ├«ncetine┼čte circula┼úia sangvin─â. Chiar dac─â efectele fumatului asupra organismului sunt extrem de nepl─âcute ┼či periculoase, acest obicei nu este singurul care ├«┼úi pune s─ân─âtatea ├«n pericol.

Singurătatea reduce speranţa de viaţă

Site-ul sciencealert.com precizeaz─â faptul c─â un stil de via┼ú─â izolat, f─âr─â activitate social─â ┼či cu ore pu┼úine de somn poate s─â ├«┼úi pun─â s─ân─âtatea ├«n pericol. De┼či aceast─â izolare apare mai ales ├«n cazul b─âtr├ónilor, recent s-a observat c─â acest fenomen ia amploare ┼či ├«n cazul tinerilor.

Motivele fiind de diverse de la anumite boli până la decepţie sau dezamăgire.

Andrew Steptoe, psiholog la University College London afirm─â faptul c─â lipsa activit─â┼úilor sociale este d─âun─âtoare indiferent dac─â persoana care alege aceast─â cale se simte sau nu singur─â. Izolarea te priveaz─â de compania altor persoane dar ┼či de sprijinul necesar pentru a dep─â┼či anumite obstacole din via┼ú─â.

Astfel că, o dată ce nu mai ai persoane în jurul tău, efectul pare a fi echivalentul cu a 10-15 ţigări fumate pe zi. Organismul are nevoie de interacţiune deoarece aceasta indiferent de forma ei ajută la crearea de noi emoţii benefice.

Triste┼úea este unul dintre cele mai nocive sentimente, contribuind la accentuarea st─ârii de depresie ┼či anxietate.

Află cât de nociv este solarul pentru corpul tău AICI

Sedentarismul, un pericol t─âcut

2 jpg jpeg

Statul foarte mult pe scaun cre┼čte riscul de a dezvolta anumite forme de cancer ├«n organism deoarece activitatea fizic─â ajut─â la reglarea hormonal─â mai ales ├«n cazul femeilor.

Mi┼čcarea contribuie substan┼úial la o circula┼úie sangvin─â corespunz─âtoare ┼či la oxigenarea celular─â mai ales la nivel cerebral.

├Än mod normal 30 de minute de mi┼čcare ├«n fiecare zi, indiferent c─â este vorba de mers pe jos sau de o or─â petrecut─â la sal─â sau un simplu dans, efectele benefice vor fi vizibile iar imunitatea ta va fi mult mai bun─â.

├Än plus, mi┼čcarea ajut─â ┼či la un somn mai bun noaptea, lipsa somnului fiind un alt pericol iminent asupra s─ân─ât─â┼úii la fel de nociv precum este ┼či fumatul, sedentarismul sau chiar alcoolul.

┼×i asta deoarece ├«n timpul somnului organismul se reface, iar a doua zi vei avea energia necesar─â pentru a duce la bun sf├ór┼čit toate planurile tale. Imunitatea este str├óns legat─â de orele de somn, dac─â nu te odihne┼čti corespunz─âtor, organismul nu apuc─â s─â ├«┼či refac─â toate sistemel ┼či atunci ├«ncet dar sigur va claca.

Alimentaţia necorespunzătoare

1 2 jpg jpeg

Alimenta┼úia este poate principalul aspect la care ar trebui s─â acorzi aten┼úie ├«nc─â de la prima or─â a dimine┼úii, ┼či asta din cauz─â c─â alimentele reprezint─â combustibilul esen┼úial organismului pentru a func┼úiona normal.

Consumul de zah─âr, alimente procesate, pr─âjeli ┼či excesele alimentare supun mai ales sistemul digestiv la o munc─â ├«n plus ┼či nu aduc nici un aport nutri┼úional benefic organismului t─âu.

├Än felul acesta te po┼úi confrunta cu probleme precum colesterol ┼či trigliceride m─ârite, afec┼úiuni cardiace datorate excesului de gr─âsimi din organism ce se depun pe artere, ├«ngreun├ónd ├«n felul acesta circula┼úia.