Eşti predispus să faci hipertensiune?

1 2 jpg jpeg

Creşterea în greutate

Unul dintre factorii de risc de care trebuie să ţii cont este îngrăşarea.

Excesul de grăsimi afecteză buna funcţionare a inimii şi a sistemului circulator, punând presiune pe aceastea, ceea ce poate duce la instalarea hipertensiunii.

Din fericire, în cele mai multe cazuri, slăbirea aduce cu sine şi o normalizare a tensiunii arteriale.

Dieta bogată în grăsimi, zahăr, sodiu

Şansele de a suferi de hipertensiune sunt crescute şi în cazul în care ai o dietă nesănătoasă.

Schimbarea acesteia îţi aduce şi valori mai bune ale tensiunii ateriale. Aşadar, evită dulciurile, alimentele sărate sau foarte grase, care îţi aduc şi un aport caloric mare. Dacă nu reuşeşti să le ocoleşti, redu cantitatea.

Citeşte şi: DASH, dieta care scade tensiunea

1 2 jpg jpeg

Faci mişcare rareori

Orice tip de mişcare îţi îmbunătăţeşte starea de sănătate generală. Sedentarismul însă îţi creşte riscul de a suferi de hipertensiune.

Specialiştii recomandă pentru reducerea tensiunii arteriale 2 ore şi jumătate de exerciţii fizice de intensitate moderată sau o oră şi un sfert de exerciţii fizice intense pe săptămână.

1 2 jpg jpeg

Suferi de stres cronic

Stresul poate creşte tensiunea arterială temporar.

Nu ar fi o problemă dacă acest lucru se petrece pe o perioadă scurtă de timp, dar atunci când îţi faci griji tot timpul, sunt afectate vasele de sânge. De aceea, stresul cronic se numără printre factorii de risc ai bolilor cardiovasculare.