De ce apar c├órceii ┼či cum se poate sc─âpa de ei

2 jpg jpeg

De┼či nu sunt o problem─â grav─â, c├órceii, contrac┼úii involuntare ┼či dureroase ale mu┼čchilor, pot crea nepl─âceri mai ales dac─â persoana afectat─â se afl─â la volan sau dac─â ├«noat─â.

Cei mai expu┼či crampelor musculare sunt persoanele active, care depun efort fizic sus┼úinut (sportivii), cele supraponderale (kilogramele ├«n plus apas─â asupra mu┼čchilor) ┼či cele care au o circula┼úie sanguin─â deficitar─â. Riscul de a suferi astfel de spasme este mare ┼či la v├órstnici, ├«n cazul lor fiind cauzate de atrofierea mu┼čchilor. ┼×i statul ├«ndelund pe scaun, picior peste picior, ┼či purtarea tocurilor ├«nalte favorizeaz─â apari┼úia crampelor musculare.

La gravide, c├órceii apar din cauza schimb─ârilor hormonale specifice acestei perioade. Crampele nu necesit─â tratament specific, ├«ns─â dac─â apar fecvent ┼či sunt dureroase, este nevoie de consult medical. ├Än unele cazuri, ele pot ascunde boli neurologice, insuficien┼ú─â circulatorie periferic─â sau dezechilibre hormonale. Deshidratarea, factor de risc La persoanele active, se pierd mai multe lichide ┼či s─âruri minerale prin transpira┼úie. Acest lucru afecteaz─â echilibrul normal al electroli┼úilor la nivelul mu┼čchilor, cauz├ónd spasme. ┼×i caren┼úele de calciu, magneziu ┼či potasiu, minerale necesare pentru mu┼čchi, pot antrena apari┼úia c├órceilor. O diet─â bogat─â ├«n aceste minerale (lactate, cereale, fructe ┼či legume) ajut─â la prevenirea crampelor musculare.

Te-ar mai putea interesa:

- De ce ni se umfl─â picioarele?

- 5 sfaturi ca s─â nu mai ai picioare obosite

- Preg─âte┼čte-┼úi picioarele pentru var─â

Imediat dup─â apari┼úia unei crampe, este necesar─â oprirea activit─â┼úii. Mu┼čchiul contractat trebuie masat p├ón─â la dispari┼úia disconfortului. Dac─â mu┼čchiul este dureros la atingere, se pot aplica unele comprese reci, care vor ajuta la relaxarea acestuia, iar pentru detensionarea mu┼čchiului se pot pune comprese calde, care ajut─â la restabilirea circula┼úiei sanguine ├«n zona afectat─â.

Pentru prevenirea c├órceilor pe timpul nop┼úii, se pot face, ├«nainte de culcare, c├óteva exerci┼úii de ├«ntindere a gambelor, o baie cald─â ┼či masarea cu uleiuri esen┼úiale a membrele inferioare.

Exist─â ├«n farmacii suplimente alimentare destinate prevenirii c├órceilor, sub form─â de comprimate sau de pulbere efervescent─â. Acestea con┼úin magneziu, potasiu (necesare pentru men┼úinerea echilibrului electroli┼úilor), vitamina E ┼či cele din complexul B, indicate pentru ├«mbun─ât─â┼úirea circula┼úiei ┼či a activit─â┼úii celulare.