Cum se asimileaz─â mai bine calciul

1 2 jpg jpeg

Este cunoscut faptul c─â lactalele con┼úin o doz─â bun─â de calciu pe l├óng─â ceilal┼úi nutrimen┼úi con┼úinu┼úi. ├Äns─â un aspect destul de important de precizat este faptul c─â un consum ridicat de lactate poate duce la o cantitate mare de calciu neabsorbit de c─âtre organism ┼či asta din cauza faptului c─â acest mineral trebuie administrat ├«ntotdeauna ├«mpreun─â cu magneziu pentru ca organismul s─â asimileze cantitatea corect─â.

┼×i astfel am un alt motiv pentru care nu este indcat s─â apelezi la dietele drastice, disociate sau s─â te ab┼úii de la m├óncare. Dieta variat─â ┼či bogat─â calitativ este necesar─â bunei func┼úion─âri a organismului.

Speciali┼čtii afirm─â c─â ├«n jur de 70% dintre femei mai ales, care iau suplimente alimentare pentru calciu nu iau ┼či magneziu. Pericolul cel mai mare se poate resim┼úi asupra s─ân─ât─â┼úii deoarece mai pu┼úin de jumatate din calciu ngerat din alimente este absorbit─â la nivelul intestinului, iar restul este eliminat, ├«n cazul fericit sau se transform─â ├«n pietre la rinichi sau se transport─â c─âtre ┼úesuturile moi unde se va calcifia.

Magneziu ajută la absorbţia calciului

2 jpg jpeg

Pentru efecte benefice ┼či de durat─â calciul ┼či magneziu trebuie administrate ├«mpreun─â, mai ales pentru c─â magneziu ransform─â vitamina D ├«n forma sa activ─â ┼či astfel ajut─â la o mai bun─â absorb┼úie a calciului ├«n organism.

Mai mult de at├ót magneziul este responsabil cu stimularea hormonului cunoscut sub numele de calciton, hormon ce ajut─â la conservarea masei osoase, ┼či totodat─â ├«mpiedic─â trecerea ├«ntr-o cantitate prea mare a calciului ├«n s├ónge. ├Än acest fel, magneziu administrat ├«mpreun─â cu calciul va ajuta la evitarea form─ârii anumitor afec┼úiuni precum osteoporoz─â, artrit─â, pietre la rinichi sau chiar ┼či atacul de cord.

Aceste dou─â elemente, calciul ┼či magneziu au o importan┼ú─â vital─â mai ales la nivel celular, Organiza┼úia mondial─â a S─ân─ât─â┼úii recomand─â adul┼úilor un aport de o mie de miligrame de calciu pe zi ┼či s─â se ┼úin─â de cont de cantitatea de calciu administrat─â prin intermediul alimentelor.

Pericolul lipsei de magneziu

2 jpg jpeg

Vrei s─â ai o mas─â osoas─â s─ân─âtoas─â ┼či s─â te fere┼čti de fracturi sau osteoporoz─â? Atunci clar ai nevoie printre altele de un nivel de calciu optim ├«n organism. ├Äns─â pentru a ob┼úine acest efect este nevoie de magneziu.

Vitaminele ┼či mineralele se afl─â ├«ntr-o str├óns─â leg─âtur─â, mai ales c─â o doz─â sporit─â de calciu ├«n organism poate contribui la calcifierea arterelor, problem─â ce poate predispune la boli grave cardiovasculare.

Magneziul ajut─â la men┼úinerea calciuzlui dizolvat ├«n s├ónge ├«mpiedic├óndu-l s─â se depoziteze ├«nt├ómpl─âtor ┼či s─â se calcifieze

├Än plus, magneziul este responsabil cu men┼úinerea s─ân─ât─â┼úii inimii, vindecarea migrenelor, atenuarea durerilor existente ├«n corp, tratatea anxiet─â┼úii, vindecarea constipa┼úiei sau chiar ┼či prevenirea diabetului.

Asigur─â-te c─â ai o diet─â bogat─â din punct de vedere nutri┼úional ┼či nu evita mai ales alimente precum algele, t─âr├ó┼úea de gr├óu ┼či germenii, migdale, caju, melasa, drojdie de bere.