Cum să-ţi revii după mesele bogate de sărbători

1 2 jpg jpeg

Dup─â perioada s─ârb─âtorilor, mesele copioase ┼či lipsa activit─â┼úii fizice ├«┼úi poate fi un pic greu mai ales dac─â trebuie s─â te ├«ntorci la serviciu.

Dacă tot am schimbat anul, hai să facem câteva schimbări împreună, să preţuim mai mult sănătatea.

Zilele de s─ârb─âtoare ├«┼či las─â amprenta asupra fizicului t─âu mai ales prin prezen┼úa kilogramelor ├«n plus ce au venit parc─â la pachet cu cadourile.

Nu te panica ┼či nu te ├«nfometa

2 jpg jpeg

┼×tiu c─â atunci c├ónd vezi cu + kilogramele pe c├óntar ai tendin┼úa ori s─â te ├«nfometezi ori s─â te panichezi.

├Äns─â acum este momentul oportun pentru a face c├óteva schimb─âri benefice. ┼×i prima este c─â nu trebuie s─â ├«┼úi for┼úezi niciodat─â corpul, ci dimpotriv─â trebuie s─â ├«l sus┼úii ┼či s─â gase┼čti motiva┼úia perfect─â.

├Äncepe fiecare zi cu micul dejun ┼či nu s─âri peste mesele principale ┼či ├«ncearc─â s─â ai mesele la ore c├ót de c├ót fixe pentru c─â ├«n felul acesta vei ajuta metabolismul s─â func┼úioneze corect ┼či s─â normalizeze nivelul de zah─âr din organism.

├Än felul acesta se va regla ┼či indicele isulinic, ceea ce te va ┼úine la distan┼ú─â de apari┼úia diabetului.

Mai multă calitate mai puţină cantitate

Nu trebuie s─â reduci mesele ci por┼úiile. Astfel, opteaz─â pentru c├ót mai multe legume ┼či redu cantitatea de amidon consumat─â.

Atunci când mănânci foarte mult, cantitatea de glicogen care favorizează surplusul de kilograme se datorează carbohidraţilor stocaţi în organism.

Redu pe c├ót posibil consumul de carbohidra┼úi, bea suficiente lichide ┼či fii activ.

Cre┼čte cantitatea de potasiu

2 jpg jpeg

Un organism s─ân─âtos are nevoie de o musculatur─â s─ân─âtoas─â, motiv pentru care este necesar s─â cre┼čti cantitatea de potasiu consumat─â.

Acest element este ideal mai ales c─â ajut─â la reglarea tensiunii arteriale, la echilibrarea pH-ului ├«ntregului organism ┼či totodat─â se comport─â ca un diuretic natural. ├Än felul acesta vei sc─âpa de balonare, de constipa┼úie dar ┼či d ereten┼úia de ap─â.

Cele mai bune surse de potasiu sunt considerate a fi fasolea, spanacul, cartofii dulci, ro┼čiile, avocado somonul dar ┼či ciupercile.

Bea mult─â ap─â ┼či apeleaz─â c├ót mai des posibil la mi┼čcare.

┼óine o zi post negru ├«n care s─â consumi doar lichide, ceai de p─âp─âdie ┼či ap─â.