Cum să previi umflarea gleznelor pe timpul verii

1 2 jpg jpeg

În termeni medicali, această problemă se numeşte edem. Se manifestă prin umflarea pielii din cauza reţinerii apei în unele ţesuturi ale organismului.

Cauzele edemului

Principalii factori care determină umflarea gleznelor în timpul caniculei sunt un consum ridicat de sare. De asemenea, poate fi vorba despre o ingerare prea mare de sodiu, care se regăseşte în sare, sau poate că nu te hidratezi suficient, adică nu bei suficientă apă.

Explicaţia specialiştilor este că atunci când nu bei destulă apă, concentraţia de sare/sodiu din sânge creşte, ceea face ca organismul tău să reţină acea puţină cantitate de apă pe care o bei. Astfel te vei trezi cu gleznele umflate.

Sarea, un duşman tăcut

Dacă mănânci alimente bogate în sodiu, chipsuri, covrigei, sticksuri, cereale, alune, produse alimentare procesate sau dacă alegi băuturi cu acid şi tipuri de apă minerală care au un conţinut ridicat de sodiu – toate acestea pot cauza mărirea tensiunii arteriale. De aici până la atacul de cord sau accidentul vascular cerebral (AVC) nu mai e decât un pas.

Ce efecte are căldura

Arşiţa duce la dilatarea vaselor de sânge, ceea ce permite fluidelor să circule în jurul ţesuturilor.

Experţii mai spun că dacă stai prea mult aşezat sau în picioare pe loc, dacă ai mers foarte mult pe jos, gravitaţia contribuie la coborârea lichidelor la nivelul picioarelor şi gleznelor. Din acest motiv membrele inferioare, regiunea piciorului şi gleznei se vor umfla şi va apărea senzaţia de disconfort.

Atenţie!

Specialiştii spun că gleznele umflate pot indica boli grave. Ar putea fi vorba despre probleme la nivelul rinichilor, inimii sau este posibil ca ficatul să fi cedat. De asemenea, unele pastile pot provoca apariţia edemului. Cel mai bine ar fi să mergi la medic pentru a afla care este cauza umflării picioarelor.

Prevenţie

În primul rând trebuie să reduci consumul de sare. Alege un tip de sare care nu conţine deloc sodiu.

Dacă apa plată pe care o bei este bogată în sodiu, schimbă cu altă apă care are conţinut scăzut de această substanţă. Fă plimbări, dar nu în exces.

Ai putea să îţi faci din când în când masaj în regiunea cu probleme pentru a stimula drenajul limfatic. De asemenea, poţi să îţi odihneşti picioarele, ţinându-le ridicate pe o pernă. Când stai în pat ţi-ai putea pune un prosop ud şi rece la nivelul gleznelor.

O cremă cu efect de răcorire te-ar putea ajuta. Statul la birou poate cauza umflarea gleznelor. Aşadar nu sta ore în şir pe scaun, ridică-te la fiecare 40 de minute şi dezamorţeşte-ţi încheieturile. Nici cu statul pentru mult timp în picioare nu e de glumit. Încearcă să nu stai pe loc şi să te mai mişti din când în când.