Cum îţi influenţează dieta echilibrul hormonal

1 2 jpg jpeg

Una dintre cele mai des întâlnite probleme, în special la vârsta adolescenţei este acneea, aceasta îţi poate da mari bătăi de cap la vârsta respectivă. Iar în cazul în care alimentaţia ta nu este una echilibrată, consecinţele pot fi resimţite timp îndelungat.

De cele mai multe ori, aceast─â problem─â are la baz─â un dezechilibru hormonal, ┼či oric├óte tratamente ai ├«ncerca pentru a sc─âpa de simptomele ei nepl─âcute acestea pot avea efecte adverse.

Care este rela┼úia dintre hormoni ┼či pielea ta

1 2 jpg jpeg

Dac─â la nivelul glandelor endocrine se produc anumite deregl─âri te po┼úi confrunta cu o acnee hormonal─â mult mai accentuat─â ├«n perioada premerg─âtoare menstrua┼úiei c├ót ┼či a ovula┼úiei.

┼×i asta deoarece ├«n aceste perioade nivelul hormonului numit testosteron este mult mai ridicat.

Află cât de importante sunt alimentele alcaline AICI

Redu cantitatea de gluten

1 2 jpg jpeg

Dac─â e┼čti un devorator al produselor lactate trebuie s─â fii c├ót se poate de precaut mai ales c─â anumite tipuri de lactate vin la pachet cu o doz─â de hormoni sintetici care ├«┼úi pot face mai mult r─âu dec├ót bine.

Este de evitat tot ce ├«nseamn─â iaurt cu fructe, de asemenea glutenul este un alt aliment ce trebuie limitat pe c├ót posibil, fiind necesar un test alergogen pentru a ┼čti dac─â nu cumva te confrun┼úi ┼či cu intoleran┼úa la gluten, afec┼úiune responsabil─â cu apari┼úia inflama┼úiilor severe.

Consumul de soia ┼či acneea

2 jpg jpeg

Din cauza con┼úinutului de fitoestrogeni, consumul ridicat de soia poate afecta buna desf─â┼čurare hormonal─â ┼či astfel poate fi unul din factorii ce contribuie la apari┼úia acneei.

Nici cafeina nu ar trebui consumat─â ├«n exces, aceasta favorizeaz─â eliminarea anumitor substan┼úe vitale din organism precum calciul ┼či favorizeaz─â de asemenea reten┼úia de ap─â. Cel din urm─â simptom este extrem de benefic asupra pielii, aceasta devenind foarte uscat─â ┼či expus─â mai u┼čor la diferite probleme.

├Äncearc─â s─â ai un consum c├ót mai mare de lichide, de fructe ┼či legume c├ót ┼či de probiotice pentru a ajuta la refacerea florei intestinale.